برگزاری ایمن امتحانات نهایی منطقه ۱۱

تهران (پانا) - در روزهای شیوع ویروس کرونا، مراقبین سلامت منطقه 11 با بازدید و نظارت دقیق بر حوزه‌های امتحانی پایه‌های نهم و دوازدهم از سرایت و شیوع این ویروس جلوگیری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ایمن امتحانات نهایی منطقه ۱۱

غلامعلی عنایت مهر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ بر لزوم بازدید و نظارت مداوم مراقبین سلامت بر حوزه های امتحان نهایی تاکید کرده و اقدامات مطابق دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های ابلاغی به نیروهای مراقب سلامت برای نظارت در امتحانات نهایی را امری لازم و ضروری برای سلامت جامعه اعم از دانش آموزان، همکاران و خانواده ها دانستند.

عنایت مهر بیان کرد: مراقبین سلامت با بازدید حوزه های امتحانی قبل از شروع امتحانات برای آماده سازی بهداشت مدارس مواردی را بررسی و نکاتی را تاکید کردند.

وی به موارد مورد تاکید بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری اشاره کرد و گفت: لزوم گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد در حوزه امتحانی، توجه به سالم بودن جایگاه صابون مایع و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مصرف در طول ایام امتحانات در مدرسه، تامین فاصله گذاری مناسب صندلی ها، تهویه مناسب محل برگزاری امتحانات، آگاهی همه دانش آموزان و کارکنان در مورد احتیاطات لازم در زمان شیوع کرونا از طریق آموزش های غیرحضوری در سامانه شاد، نصب پوسترها و بنرهای مختلف آموزشی کرونا ویروس در تمام حوزه های امتحانی از جمله اقداماتی است که پیش از برگزاری امتحانات در حوزه های امتحانی بررسی شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ افزود: در زمان حضور دانش آموزان در حوزه های امتحانی مراقبان سلامت با احساس مسئولیت فراوان در مدارس حضور یافته و تمام تلاش خود را جهت رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی به کار می برند.

عنایت مهر به اقدامات انجام شده طی برگزاری امتحانات در حوزه های امتحانی اشاره کرد و گفت: ارزیابی از وضعیت آمادگی بهداشتی مراکز امتحان و تکمیل چک لیست، وجود نیروی انسانی آموزشی و نظارتی در امور بهداشت شامل مراقبین سلامت یا والدین پزشک و پیراپزشک، وجود سطل های زباله در دار با کیسه زباله، قرار گرفتن موادضدعفونی کننده در ورودی ها و خروجی ها و استفاده تمامی دانش آموزان و کارکنان از آن، ضدعفونی حوزه های امتحانی، استفاده از بزرگ ترین فضاهای موجود در مدارس، استفاده مراقبین امتحانی از ماسک سه لایه و سایر لوازم محافظتی، چینش صندلی های دانش آموزان با فاصله دو متر از هر طرف، عدم تحویل لوازم اضافی دانش آموزان در حوزه و پس از اطلاع قبلی به دانش آموزان و والدین، استفاده از ماسک در تمام طول امتحان، عدم توزیع مواد خوراکی در حوزه های امتحانی، استفاده از بطری های آب شخصی، استفاده از لوازم التحریر شخصی، تهیه ماسک به اندازه ۱۰ درصد از دانش آموزان حوزه از جمله اقداماتی است که طی برگزاری امتحانات نهایی توسط مراقبین سلامت انجام شده است.

عنایت مهر تاکید کرد: غربالگری دانش آموزان و کارکنان در سامانه سلامت انجام شده و محلی در مدرسه جهت دانش آموزان دارای بیماری های زمینه ای با تایید پزشک در نظر گرفته شده و به مسئولین برگزاری امتحانات تاکید شده که از هرگونه ازدحام دانش آموزان و کارکنان در حوزه های امتحانی ممانعت به عمل آید.

او در پایان گفت: امیدواریم با ایجاد بستر مناسب و رعایت دقیق نکات بهداشتی، امتحانات به نحو مطلوب برگزار و نتایج خوبی حاصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار