سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

با ایرلاین‌های متخلف کرونایی برخورد جدی می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت با ایرلاین‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی صورت گرفته که ضرر و زیان بسیاری را به آن‌ها تحمیل خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
با ایرلاین‌های متخلف کرونایی برخورد جدی می‌شود

به گزارش ایسنا، محمد حسن ذیبخش اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی که تخلف‌های کرونایی‌شان را تکرار می‌کنند با جریمه‌های سنگین‌تری مواجه شدند و چندین مسیر پروازی برخی از آن‌ها لغو یا تعلیق شد که زیان سنگینی به آن‌ها وارد کرد.

وی افزود: با وجود این نظارت و برخوردها نمی‌توان گفت جرایم در نظر گرفته شده برای ایرلاین‌های متخلف کرونایی بازدارنده نبوده است و اگر اینگونه نبود که از ۱۸ ایرلاین فعال چند ایرلاین آن هم در مواردی معدود مرتکب تخلف نمی‌شدند. تخلف‌ها در شرکت‌های دیگر نیز گسترش پیدا می‌کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر این جرائم بازدارنده است، چرا برخی ایرلاین‌ها تخلف‌شان را تکرار می‌کنند و با این شرکت‌ها چه برخوردهایی در آینده و در صورت تکرار خواهد شد؟ تصریح کرد: برخی از این ایرلاین‌ها بر اساس گزارش‌های دریافت شده تخلفات‌شان را در خصوص پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تکرار کرده‌اند و بارها نام‌ برندهای آن‌ها در رسانه‌ها تکرار شده است اما مسلما درباره آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد و قطعا جریمه‌های سنگین‌تری در انتظار آن‌هاست.

ذیبخش اعلام کرد: درصورت بروز تخلف از سوی ایرلاین‌ها در وهله نخست تذکر شفاهی و اخطار به آن‌ها داده خواهد شد. پس از آن برخی مسیرهای پروازی داخلی آن‌ها لغو خواهد شد و نهایتا این لغو مجوز در مسیرهای پروازی خارجی برای این شرکت‌های هواپیمایی اعمال خواهد شد و سازمان هواپیمایی کشوری با هیچ شرکت و شخصی تعارف ندارد. اما جریمه‌های ما صوری نیست و ایرلاین‌ها ضرر و زیان بسیاری از همین جریمه ها متحمل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار