ورامین با کسب یک طلا و یک نقره درردیف 10 شهر برتر لکوکاپ کشور قرار گرفت

ورامین(پانا)- لکو، یک کمپانی در زمینه ارائه خدمات و محصولات پژوهش دانش‌آموزی است که گروه سنی ۳ تا ۱۸ سال را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ورامین با کسب یک طلا و یک نقره درردیف 10 شهر برتر لکوکاپ کشور قرار گرفت

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، کیانا جمال و تینا منتظری از مدرسه شهید قرچه‌لو دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش ورامین موفق به کسب مدال طلا و فاطمه ثنا کریمی از ورامین در مسابقه لکوکاپ به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف شرکت کردند. در این مسابقه این دو دانش‌آموز توانستند با کسب مدال طلا و فاطمه حسن‌کریمی با کسب مدال نقره، ورامین را درردیف ده شهر برتر لکوکاپ کشور معرفی کنند.

امیر محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش ورامین، این موفقیت را به این سه دانش‌آموز تبریک گفت و از زحمات تیم پشتیبانی کننده آنها در پژوهش‌سرای دخترانه فرهنگ ورامین تقدیر بعمل آورد.

زهرا بخشنده، مدیر پژوهش سرای دخترانه فرهنگ ورامین ورامین بیان کرد: مسابقه لوکاپ ملی ۱۸، هر ساله در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و تیم دانش‌آموزی ورامین با شرکت در گرایش لوکوبیو (تشریح جانوری) موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد.

مدیر پژوهش‌سرای فرهنگ آموزش و پرورش ورامین در ادامه افزود: لکوکاپ ایران، بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش‌آموزی خاورمیانه بوده که هرساله در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور و در شهر تهران برگزار است. در این رویداد، بالغ بر ۵۰۰۰ دانش‌آموز در سراسر کشور در رشته‌های متنوع از جمله لکومس(محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای)، لکوروبو(ربات فوتبالیست، جنگجو، پارک نوری، آتشنشان)، لکوپل (سازه‌های ماکارونی)، لکودومینو، لکوسام(سرعت انتقال محاسبات)، لکوکیو (مزرعه فکر)، لکوبیو (تشریح جانوری)، لکوپد (پژوهش‌های دانش‌آموزی)، لکومجیک (الکترونیک دانش‌آموزی)، لکوفلای(هوافضا)، لکولب(علوم آزمایشگاهی) و … با هم به رقابت می‌پردازند.

لکو یک کمپانی در زمینه ارائه خدمات و محصولات پژوهش دانش‌آموزی است که گروه سنی ۳ تا ۱۸ سال را تحت پوشش قرار می‌دهد. لکو به صورت هسته تحقیقاتی در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه پایه‌گذاری شد و بعد از ۵ سال کار تحقیقاتی و مقدماتی در نهایت با هدف طراحی و تولید تجهیزات پژوهشی دانش‌آموزی در سال ۱۳۹۱ ثبت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار