همتی: اختیاراتم را به قائم مقام تفویض کرده‌ام

تهران (پانا) - رییس کل بانک مرکزی و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اختیاراتم را به قائم مقام تفویض کرده ام، گفت قائم‌مقام با اختیارات رئیس کل کارش را انجام می‌دهد ولی اگر رییس جمهوری تصمیم دیگری دارند صاحب اختیار هستند و من هم از آن استقبال می‌کنم.

کد مطلب: ۱۱۸۸۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
همتی: اختیاراتم را به قائم مقام تفویض کرده‌ام

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی در گفت وگویی در خصوص جابجایی خود اظهار داشت: من قائم‌مقام را خودم جایگزین کردم. طبق قانون بانک مرکزی در مواقع غیبت و معذوریت، رییس کل بانک مرکزی می‌تواند تمام اختیاراتش را به قائم مقامش بدهد که خود قائم مقام هم حکم رئیس جمهوری را دارد.

وی اضافه کرد: من به استناد این ماده قانونی برای مدتی که رقابت‌های انتخاباتی هست و فرصت کمتری دارم به مسائل بانک برسم، اختیارات خود را به آقای دکتر کمیجانی را به عنوان قائم مقام خودم تفویض کردم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: آقای رییس جمهور گفته بودند که من نظرم این است رئیس کل جدیدی بگذارم من هم گفتم اختیار رییس‌جمهور محترم هست و می‌توانند این تصمیم را بگیرند ولی من ضرورتی به استعفا از مسئولیت نمی‌بینم برای اینکه رییس محترم قوه قضائیه هم در رقابت‌های انتخاباتی هستند و از مسئولیتشان استعفا ندادند و من فکر نمی‌کنم ضرورتی داشته باشد.

همتی خاطرنشان کرد: قائم‌مقام با اختیارات رییس کل کارش را انجام می‌دهد ولی اگر تصمیم دیگری رییس جمهور دارند، صاحب اختیار هستند و من هم از آن استقبال می‌کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از دلایل تورم را شوک های ناشی از تحریم عنوان کرد وگفت: بستری که باعث شده این شوک‌ها ارزش پول ملی ما را کاهش دهد تورم مزمنی است که ما در چند دهه گذشته در کشور داریم.

همتی اظهار کرد: در طول سه دهه گذشته میانگین رشد تورم ما حدود ۲۰ درصد بوده است. در بعضی سال‌ها ۳۵ درصد و در بعضی سال‌ها ۱۵ درصد ولی میانگین همین رقم۲۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم تورم را کنترل کنیم، نمی‌توانیم قیمت اسمی نرخ ارز را ثابت نگه داریم افزود: همه مردم ارزش پول را با نرخ اسمی آن مقایسه می‌کنند. برنامه من این است که بتوانیم تورم را در دوره ۴ ساله به یک دامنه بین ۸ تا ۱۲ درصد برسانیم. به تدریج بعد از ۴ سال این رقم پایدار و تک رقمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار