نگرانی والدین و دانش‌آموزان در خصوص بازگشایی مدارس

یادگیری و سلامتی، دوراهی بزرگ پیش پای دانش‌آموزان و والدین است

کرج (پانا)- والدین، نگران و دانش آموزان امیدوار در بحبوحه کرونا هستند. بازگشایی مدارس و ترس ناشی از کرونا از یک طرف و کاهش سطح یادگیری مجازی از طرف دیگر دغدغه دانش‌آموزان و والدین شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۸۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری و سلامتی، دوراهی بزرگ پیش پای دانش‌آموزان و والدین است

بعد از گذشت دو سال از ورود ویروس کرونا به کشور و غیرحضوری شدن مدارس، نگرانی‌های دانش‌آموزان و خصوصا والدین آنها نسبت به یادگیری مطالب درسی بیشتر از قبل شده است.

زیرا هرچه جلوتر می‌رویم سطح مطالب درسی بالا می‌رود و یادگیری غیرحضوری برای دانش‌آموزان دشوارتر می‌شود.

حدود دو سال است که شرایط به این روال پیش می‌رود، اما با این حال هنوز از نگرانی‌ها کاسته نشده و دانش آموزان در معرض استرس قرار دارند.

در این روزها صحبت هایی از حضوری شدن مدارس به گوش می‌رسد که موجب آسودگی خیال برخی از دانش آموزان شده. البته این درصورتی است که والدین اصلا با این موضوع موافق نیستند و بخاطر سلامتی خود و فرزندانشان از این اتفاق می ترسند. از طرفی آموزش غیرحضوری هم سخت شده و هم مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به همراه دارد. مشکلاتی نظیر: ضعف چشم به دلیل استفاده مداوم از تلفن هوشمند، خستگی، بی حوصلگی و مهم تر از همه اینکه اشتیاقی برای درس خواندن نسبت به قبل ندارند.

به گفته برخی از معلمان با تجربه استان البرز، دانش آموزان در آموزش حضوری راحت تر می توانند سوالها و مسائل مربوط به درس را مطرح کنند و همین باعث می شود سطح یادگیری و درک مطالب درسی بالا برود.

همچنین شور و اشتیاق برای درس هم بیشتر است، زیرا وقتی در تعامل و همکاری با هم سن و سالان خود قرار می گیرند موجب ایجاد انگیزه برای درس خواندن می شوند.

با این تفاسیر ، والدین بر سر یک دوراهی قرار گرفته اند که هم نگران یادگیری فرزندانشان در آموزش مجازی هستند و هم نمی توانند از ترس کرونا آنها را به مدرسه بفرستند.

به گفته روانشناسان، اضطراب و استرس در فصل بازگشایی مدارس طبیعی است حالا که شرایط نسبت به قبل تغییر کرده و همه چیز تحت تاثیر یک ویروس همه گیر و خطرناک قرار گرفته بی شک استرس هم افزایش می یابد و برخی از دانش آموزان ترس از رفتن به مدرسه را دارند.

والدین نقش مهمی در کاهش این ترس خواهند داشت و با آموزش نکات درست و بهداشتی به فرزندانشان کمک شایانی در این زمینه می کنند.

با حضوری‌شدن امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم می توان گفت این اتفاق، پیش زمینه ای برای رعایت نکات بهداشتی و کاهش ترس از کرونا در زمان حضوری شدن مدارس است.

واکسن کرونا هم به نوبت در سراسر کشور تزریق می شود که اگر واکسن به دانش آموزان تزریق شود تا حدی از نگرانی های والدین کاسته می شود.

با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا فصل بازگشایی احتمالی مدارس شاید بتوانیم به کاهش این ویروس کمک کنیم تا زندگی کمی به روال قبل برگردد.

خبرنگار: مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار