رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر:

کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر(پانا)- رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۸۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، اکبر مولایی با بیان این مطلب در جمع مسئولان و دانشجو معلمان دست اندرکار این کنگره ضمن خوشامدگویی به آنها در این نشست اظهار کرد: در نشستی که با دانشجو معلمان متولی این کنگره داشتیم بنا بر این شد که این کنگره با یک رویکرد جدید و مبتنی بر اثرگذاری بر جامعه هدف برگزار شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دلیل این مهم نیز این است که جامعه هدف ما 1800 دانشجو معلمی است که در دو، سه سال آینده کار معلمی را آغاز کنند.
مولایی گفت: دانشجو معلمانی که قرار است تربیت فرزندان ما را بر عهده داشته باشند و تربیت و پرورش فرزندان ما بدون استعانت و یاری گرفتن از درسهایی که شهدا به ما دادند، میسر نخواهد بود.
وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین شاید هدف غایی و نهایی این کنگره اثرگذاری بر 1800 دانشجو معلمی است که آموزه ها و آرمان های این شهدا و خط آنها را هدف و میثاق خودشان قرار دهند و در این راستا حرکت کنند.
مولایی متذکر شد: در این راه نیاز به یاری و مساعدت همه متولیان حوزه ایثار و شهادت داریم که در این عرصه ها سال های سال تلاش کردند و از آنها می خواهیم که این تجارب گرانسنگ را در اختیار تربیت معلم نیز قرار دهند.
وی تاکید کرد: بی شک اثرگذاری روی همه جوامع هدف بسیار ارزشمند، معنوی و مقدس است؛ اما به عنوان بانیان تربیت معلم در استان فکر می‌کنیم اگر بنا است این اثرگذاری صد چندان شود باید این اثرگذاری روی دانشجو معلمان تحقق یابد.
مولایی ادامه داد: چرا که وقتی این 1800 نفر وارد 1800 مدرسه شوند، جامعه بسیار گسترده ای را پوشش خواهد داد و هر نوع اثرگذاری فرهنگی معنوی بر روی این دانشجو معلمان اثرات متاخری خواهد داشت که فعلا قابل ارزیابی نیست.
وی افزود: از همه می خواهیم که کنگره شهدای تربیت معلم را به عنوان مهمترین کار فرهنگی در حوزه تربیت معلم این استان در دو سال آینده قلمداد کنند و با راهنمایی و مساعدت همه حاضران در این نشست این کار ارزشمند را انجام دهیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پایان گفت: دانشگاه فرهنگیان این آمادگی را دارد که این بستر را تا جایی که امکان دارد با رهنمودهای شما آماده کند که بتوانیم کنگره بسیار موفقی را داشته باشیم و ما به دنبال این باشیم که دوباره هم وامدار شهدا باشیم و آموزهای شهدا را در زندگی کاری و روزمره دانشجو معلمان به کار گیریم.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران این کنگره اظهار کرد: بهترین کار پس از نماز، زنده نگه داشتن و پاسداشت یاد و نام شهدا است.
حجت الاسلام حسین حاجیانی گفت: برنامه ما و دست اندرکاران این کنگره بزرگ باید احیای تحول اصیلی باشد که مقام معظم رهبری در دیدار با تشکل های دانشجویی بیان کردند.
حاجیانی تصریح کرد: تحول اصیل باید برای تقویت انقلاب و اصول و خطوط اصلی و نوآوری و ابتکار، و تحول انحرافی، تحول در اصل انقلاب، نفی انقلاب و مفاهیم عنوانی آن و هر چه بیشتر نزدیک تر شدن کشور به هنجارهای جهانی باشد.
وی در پایان گفت: امیدوارم که این کنگره به بهترین نحو و به خوبی برگزار شود.
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر در این نشست اظهار کرد: مجموعه بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر آماده همکاری و همیاری با دست اندرکاران کنگره بزرگ شهدای دانشجو معلم استان بوشهر است.
علیرضا غریبی گفت: نیاز اولیه ما برای برگزاری این کنگره شهدا دستورالعمل اجرایی است که اگر در این زمینه دستورالعملی از سازمان مرکزی دانشگاه وجود ندارد می توانید در این زمینه تولید بومی داشته باشید و ما هم در کنار شما برای نوشتن آن هستیم.
غریبی بیان کرد: دستورالعمل اجرایی این کنگره ساختاری دارد و حتما باید ساختار و تشکیلات این کنگره مشخص شود.
وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه دانشگاه فرهنگیان و کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر نیاز است برنامه های کنگره به گونه ای طراحی و اجرا شود که منویات و خواسته رهبری در آنها مد نظر قرار گرفته و تامین شود.
غریبی تصریح کرد: می خواهیم دانشجو معلمانی را تربیت کنیم که با این فرهنگ آشناتر و نزدیک‌تر شوند و دانشجو معلمان ما دور از این فرهنگ نیستند و می خواهیم اهمیت این فرهنگ به آنها یادآوری شود.
وی تاکید کرد: چرا که در آینده ای نزدیک آنها می خواهند هزاران دانش آموز را تعلیم و تربیت کنند؛ دانش آموزانی که پایه و اساس یک کشور، مملکت و نظام را می سازند.
شیخیانی از مسئولان سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز در این آئین اظهار کرد: فراهم کردن بستری برای پاسداشت شهدای دانشجو اعم از شهدای دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه ها در قالب برگزاری کنگره شهدای دانشجو خود می‌تواند منشا برکات بسیاری برای استان ما و تالیفاتی در این زمینه باشد.
شیخیانی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: در راستای برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان بوشهر در سال 1407 که ابلاغ شده، می شود بخش عمده ای از آن نیز به شهدای دانشجو معلم برای نخستین بار اختصاص یابد.
وی تصریح کرد: ما نیز در سازمان حفظ آثار سپاه امام صادق (ع) نیز آماده همکاری با مجموعه دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر هستیم.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر نیز در این آئین اظهار کرد: از سال 92 در ناحیه بسیج دانشجویی استان کاری با موضوع شهدای دانشجو آغاز و در این راستا 45 شهید دانشجو شناسایی شد.
عبدالرضا حکیمی گفت: تا قبل از این هیچ اطلاعاتی در زمینه این شهدا در دسترس نبود و در سال 93 که نخستین کنگره شهدای استان برگزار شد، روز کنگره شهدا تعداد آنها به 47 نفر شهید دانشجو رسید و در سال 96 که دومین کنگره برگزار شد و حالا ما 56 شهید دانشجو داریم.
حکیمی افزود: برخی شهدای دانشجو معلم در ابتدا به نام شهدای دانشجو معلم ثبت نشده بودند و اوایل فکر می کردم که فقط هفت، هشت شهید هستند و امروز تعداد شهدای دانشجو معلم استان ما به 32 نفر رسیده که نشان می دهد بیشترین شهدای دانشجو، شهدای دانشجو معلم هستند.
وی در ادامه اضافه کرد: اتفاق میمونی که افتاده این است که کار برگزاری کنگره شهدای دانشجوی ما تخصصی تر شده و دانشجومعلمان خودشان پای کار آمده اند و کار را تخصصی تر دنبال کرده و پیگیر برگزاری کنگره شهدای دانشجومعلم استان بوشهر هستند.
حکیمی با بیان اینکه امیدوارم کار برگزاری این کنگره با همت دانشجو معلمان محکم تر به پیش برود، افزود: ما نیز تا حد توان دانشجو معلمان بسیجی دست اندرکار کنگره شهدای دانشجو معلمان استان بوشهر را حمایت می کنیم.
سیروس فتحی معاون سابق پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست اظهار کرد: اگر امروز ما نام و یاد شهدا را مرور می‌کنیم پاسداشت ارزشهایی است که آنها خلق کرده اند و آرامشی که امروز تجربه می کنیم مدیون رشادت های آنها است.
فعال فرهنگی حوزه ایثار و شهادت گفت: کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر کار بزرگ و مهمی است و این رویداد که مزین به نام دانشجو معلم است، اتفاق زیبایی است؛ چرا که قبلا با عنوان معلمان برگزار می شد و اکنون که به صورت ویژه به دانشجو معلمان شهید اختصاص دارد حرکت جدیدی است.

فتحی اضافه کرد: 111 شهید در یادواره شهدای فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر شناسایی شدند که 32 نفر از آنها شهدای دانشجو معلم بوده اند.
در پایان این نشست نیز نمایندگان دانشجو معلمان دست اندرکار کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر ضمن ارائه گزارش در حوزه کاری خود به بیان پیشنهادات و درخواست های خود برای هر چه بهتر برگزار کردن این کنگره پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار