افزون بر1500 دانش‌آموز آذربایجان‌غربی در مسابقات‌آزمایشگاهی مشارکت دارند

ارومیه(پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش‌آذربایجا‌ن‌غربی گفت یک‌هزار و 542 نفر از دانش‌آموزان استان در مرحله منطقه‌ای مسابقات آزمایشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد یک‌هزار و 120 اثر به مرحله‌استانی راه یافته است.

کد مطلب: ۱۱۸۸۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
افزون بر1500 دانش‌آموز آذربایجان‌غربی در مسابقات‌آزمایشگاهی مشارکت دارند

«بابک حشمت» در جلسه کمیته داوری نوزدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی با اذعان به نقش کلیدی گروه‌های آموزشی در پیشبرد اهداف آموزشی اظهار کرد: با توجه به لزوم رعایت دستورالعملهای ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، این مسابقات در سه مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری به صورت غیرحضوری با بررسی مستندات مورد نیاز در قالب فیلم، انیمیشن و نرم‌افزارهای کاربردی اجرا می‌شود و مرحله کشوری آن در استان مرکزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه گروه‌های آموزشی پل ارتباطی بین حوزه ستادی نظام تعلیم و تربیت و بطن مدرسه هستند ادامه داد: انجام فعالیت های آزمایشگاهی علاوه بر تثبیت یادگیری و افزایش میزان ماندگاری مفاهیم آموخته شده، به کسب مهارت هایی منجرمی گردد که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گرفته و زمینه های نوآوری و خلاقیت دانش آموزان را فراهم می سازد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: به همین منظور، مسابقات آزمایشگاهی به عنوان یکی از فعالی‌های کیفیت‌بخشی در برنامه‌های آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد زمینه رشد، ارتقای توانمندی‌های علمی، تقویت مهارت‌های ذهنی و روانی- حرکتی از مهمترین اهداف این مسابقات است؛ افزود: روش تدریس مجسم در کنار کار عملی و آزمایشگاهی به دلیل تصویرسازی ذهنی برای دانش‌آموزان، یادگیری عمیق و بلندمدت را محقق می‌سازد.

حشمت با تاکید بر لزوم تحقق عدالت در داوری مسابقات دانش‌آموزی گفت: ترغیب دانش‌آموزان برای حضور گسترده در فعالیتهای علمی باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی آموزش متوسطه استان نیز گفت: داوری مرحله استانی این مسابقات در هفته سوم خرداد و بمیزبانی پژوهشسرای نازلو اجرا خواهد شد.

مهری دکانداریان گفت: روش تدریس مجسم در کنار کار عملی و آزمایشگاهی به دلیل تصویر سازی ذهنی برای دانش آموزان، یادگیری عمیق و بلند مدت را محقق می سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار