کاظمی خبر داد

انجام فرآیند هدایت تحصیلی از آبان ماه هرسال تا مهرماه سال بعد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، گفت فرآیند هدایت تحصیلی هرساله از آبان ماه آغاز و تا اول مهرماه سال بعد ادامه می‌یابد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
انجام فرآیند هدایت تحصیلی از آبان ماه هرسال تا مهرماه سال بعد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، در اردوگاه شهید باهنر تهران، با اشاره به اهمیت فرآیند هدایت تحصیلی، اظهار کرد؛ فرآیند هدایت تحصیلی هرساله از آبان ماه آغاز و تا اول مهرماه سال بعد ادامه دارد.

وی افزود: هدایت تحصیلی بر مبنای دو مؤلفه استوار است؛ یکی ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی و دیگری عملکرد تحصیلی دانش آموزان. البته در این مسیر چالش هایی نیز وجود دارد؛ تعارض بین فرم های هدایت تحصیلی و عملکرد مشاوران، حذف یا اضافه کردن یک رشته شغلی بدون آمایش شغلی و ... از جمله چالش های فرآیند هدایت تحصیلی است.

کاظمی تصریح کرد: عدم اعلام ظرفیت در برخی رشته ها از سوی تعدادی از مناطق و شهرستان ها، دانش آموزان را عملاً به سوی رشته های متراکم مانند رشته تجربی و یا رشته ادبیات و علوم انسانی، سوق می دهد.

وی تغییر رشته دانش آموزان از رشته های کاردانش به رشته های نظری را از چالش توسعه و تقویت رشته های مهارتی فنی و حرفه ای و کاردانش دانست و ادامه داد: در راستای ایجاد توازن بین دو شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش پیشنهاد شد، پایه دهم در بین دو شاخه مهارتی کاردانش و فنی و حرفه ای، مشترک باشد و دانش آموزان از پایه یازدهم تفکیک شوند، پیگیر تصویب این پیشنهاد در شورای عالی آموزش و پرورش هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی، اذعان کرد: پیگیری هدایت تحصیلی در قالب طرح شهاب یکی از مسائلی است که در دستور کار است.

وی ادامه داد: در بحث هدایت تحصیلی باید ظرفیت های پذیرش رشته های مختلف و توانمندی های دانش آموز را به او اطلاع رسانی کنیم تا دانش آموز تصمیم گیری کند.

کاظمی خاطرنشان کرد: با اتصال شبکه شاد به سامانه همگام، زمینه فعالیت پایگاه های اوقات فراغت در تابستان را فراهم و فعالیت های بسیاری را برای غنی سازی اوقات فراغت آغاز و تلاش کردیم کلاس های تابستانی را در زیست بوم جدید پیگیری کنیم.

وی با اشاره به موضوع انتخابات، خاطرنشان کرد: هدف ما مشارکت حداکثری دانش آموزان در انتخابات و ایجاد فضای پرشور انتخاباتی است لذا صفحه «حضور» را در شبکه شاد ایجاد کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار