رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی:

آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی19هزار نوآموز از اواخر خرداد

بجنورد(پانا) -رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی از آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بیش از 19 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در اواخر خرداد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، محمد تقی آریان، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در اولین جلسه ستاد هماهنگی اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان ضمن تقدیر از فداکاریهای عوامل اجرایی پایگاه های سنجش و همچنین پرسنل شبکه بهداشت اظهار کرد: اولویت اصلی برنامه های کنونی سلامت افراد است.

وی گفت: برنامه سنجش یکی از مهمترین برنامه های غربالگری و پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها و اختلالات است.

آریان افزود: سنجش به جای گرایش به درمان ،گرایش به پیشگیری دارد و تا کنون توانسته در کیفیت بخشی به آموزش کمک های شایانی داشته باشد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی بر همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی ذیربط تاکید کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از ستاد کرونا را الزامی دانست.

علی متقیان رییس آموزش و پرورش استثنایی و دبیر اجرایی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان نیز ضمن اعلام گزارش مبسوط از عملکرد سنجش سال 99 و اعلام پوشش صد در صدی سنجش سال گذشته، بر سنجش تمام دانش آموزان در سال 1400 تاکید کرد.

وی افزود: سنجش سال 1400 از 31 خرداد ماه در 14 پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی برای ارزیابی بیش از 19000 نوآموز، آغاز خواهد شد.

متقیان افزود: نوبت گیری مدارس در سامانه سنجش از 15 خرداد ماه آغاز می شود و خانواده ها می توانند از مدارس محل ثبت نام، زمان و مکان حضور در پایگاه سنجش را دریافت کنند.

متقیان تعداد عوامل اجرایی پایگاه اولیه و تخصصی استان را 100 نفر اعلام کرد و گفت: می بایست کلیه عوامل اجرایی پایگاههای سنجش در سامانه سلامت ثبت نام کرده و هر سه روز یک بار (2بار در طول هفته )نرم افزار سلامت را تکمیل و به روز رسانی کنند.

متقیان بیان کرد: کلیه اقلام بهداشتی مورد نیاز پایگاههای سنجش تامین شده و به خانواده ها توصیه کرد در ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند تا از ازدحام جلوگیری شود.

دبیر اجرایی سنجش استان تأکید کرد نوآموزان در هنگام مراجعه به پایگاه حتما پرینت نوبت گیری و مدارک ذکر شده در برگه نوبت گیری(شناسنامه کودک و والدین،کارت واکسیناسیون -هزینه از طریق دستگاه پوز دریافت می شود-) را همراه داشته باشند.

متقیان افزود: آدرس پایگاه ها بر روی پورتال اداره کل آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی بارگذاری خواهد شد.

وی در خصوص سنجش پیش دبستانی ها نیز عنوان کرد: بعد از اتمام نوآموزان کلاس اولی برنامه پیش دبستانی ها متعاقباً اعلام می شود.

متقیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر فقط ارزیابی کلاس اولی ها و بازمانده های سال گذشته انجام می گیرد. معاینات پزشکی نیز بعد از انجام مراحل سنجش، در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش خانوارکه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است ، انجام خواهد شد.

وی به خانواده ها توصیه کرد که حضور نوآموزان در پایگاه صرفاً برای شناسایی افراد نیازمند ارائه خدمات است و نگرانی خانواده ها در خصوص عدم تأیید فرزندشان که اضطراب را به کودک القاء میکند، باعث اخلال در روند فعالیت کودک خواهد شد.

متقیان در ادامه تاکید کرد: سعی شود بدون هیچ نگرانی فرزندشان را با آرامش و بدون گذاشتن شرط و حتی امید، جایزه و .... به عنوان یک کار لازم برای ثبت نام، عادی جلوه دهند تا انشالله این مرحله مهم از گذار زندگی را خوشایند و خاطره انگیز طی کنند. همچنین حضور به موقع خانواده ها را نیز توصیه کرد که مشمول جریمه نشوند.

وی متولدان نیمه دوم 93 و نیمه اول 94 را واجد شرایط ثبت نام در کلاس اول و حضور در پایگاه های سنجش بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار