ورود خراسان جنوبی به محدوده قرمز مصرف برق

بیرجند(پانا) ـ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به ورود این استان به محدوده قرمز مصرف برق، از مشترکان خواست مصرف خود را مدیریت کنند تا خاموشی‌ها کاهش یابد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ورود خراسان جنوبی به محدوده قرمز مصرف برق

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی، مهدی دادگر گفت: مصرف برق استان در چند روز اخیر از مقدار بار تعیین شده، عبور کرده است که همین عبور از حد تعیین شده، سبب اعمال خاموشی‌ها می‌شود.

وی افزود: ساعات اوج مصرف در فصل گرما از ۱۲ تا ۱۷ و هنگام شب ۱۹ تا ۲۲ است که می‌طلبد مشترکان برق استان با مدیریت مصرف خود در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی و خانگی، پیک بار را در این ساعات کاهش دهند و از خاموشی‌های بیشتر جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: خاموشی‌های کنترل شده و برنامه‌ریزی شده، به مشترکان حساس استان با پیامک و تماس تلفنی اطلاع‌رسانی می‌شود و عموم مشترکان نیز می‌توانند از طریق نرم‌افزار «برق من» و مراجعه به سایت شرکت به آدرسWWW.SKEDC.IR از فهرست و زمان خاموشی‌های منطقه خود مطلع شوند.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در بخش خانگی و ۲۶ درصدی در بخش صنعتی از مشترکان خواست مصارف خود را به ساعات غیر اوج مصرف منتقل کنند که در همین خصوص به صنایع و واحدهایی که همکاری کنند، پاداش نیز پرداخت می‌شود.

دادگر با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خاموشی‌های اعمال شده در همه استان‌ها مربوط به فعالیت دستگاه‌ها و مزارع غیرمجاز رمز ارزها است گفت: به مشترکانی که رمزارزهای غیرمجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

وی افزود: مردم می‌توانند برای معرفی رمز ارزهای غیرمجاز با شماره ۱۲۱ یا مراکز برق شهرستان‌ها تماس بگیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از مشترکان برق استان بار دیگر درخواست کرد با مدیریت مصرف در ساختمان‌های مسکونی، ادارات، بخش تجاری و اصناف، صنایع، کشاورزی و معابر عمومی، شرکت توزیع برق استان را در توزیع متعادل برق و کاهش هرچه بیشتر خاموشی‌ها یاری کنند.

وی تصریح کرد: خاموش کردن یک لامپ توسط هر مشترک اگر در ابعاد فراگیر انجام شود، کمک بزرگی به گذر از پیک امسال خواهد داشت.

دادگر گفت: استفاده وسایل برقی پرمصرف در ساعت‌های کم‌باری، تنظیم دمای آسایش بر ۲۵ درجه و تنظیم کولرهای آبی روی دور کند از جمله راهکارهای ساده‌ای است که مشترکان می‌توانند علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار به پایداری شبکه‌های برق و عبور از پیک بار نیز کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار