بازگشت تولید به کارخانه «وارنا»

تهران (پانا) - آیین بهره برداری از کارخانه شیر وارنا تحت نظارت اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران و سایر مسئولان شهرستان ورامین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت تولید به کارخانه «وارنا»

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، کارخانه وارنا که به دلیل معوقات بانکی و بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دچار مشکل و در پی آن تعطیل شده بود، با اقدامات قضایی انجام شده به تولید بازگشت.

مدیر اجرایی کارخانه وارنا در این آیین ضمن قدردانی از مسئولان قضایی برای جلوگیری از تعطیلی همیشگی وارنا عنوان کرد: مجموعه وارنا در سال ۸۶ بنا نهاده شد و کار به بهترین شکل ممکن پیش می رفت، اما با مشکل مواجه شدیم.

وی گفت: اکنون در فاز اول با دریافت روزانه ۱۵ تن شیر آغاز خواهیم کرد و سپس برای افزایش تولید اقدام خواهد شد.

دانیال توکلی، فرزند حسن توکلی، بنیانگذار کارخانه وارنا با تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در راستای احیای این واحد تولیدی گفت: اقدامات قوه قضاییه سبب شد تا جلوی بانک هایی که کمر به نابودی این کارخانه بسته بودند، گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی، امام جمعه شهرستان ورامین با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی برای احیای این واحد تولیدی گفت: اگر واحدهای مختلف این مجموعه فعال شود تا هزار نفر نیروی کار میتواند در این مجموعه کار کنند.

امام جمعه ورامین با بیان اینکه وارنا برند ورامین است، برای آینده این واحد تولیدی و توسعه آن ابراز امیدواری کرد.

بابک ترکی، مسئول اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تهران نیز اظهار داشت: کارخانه شیر وارنا که از سال ۸۶ به بهره برداری رسیده بود و تولیدات بیش از هزار تن داشت، با وجود فعالیت ۶۰۰ کارگر در اواخر سال ۹۶ و سال ۹۷ تعطیل شده بود.

وی افزود: اموال توقیف شده با مبلغی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به شخصی واگذار شده بود که اهلیت و مدیریت کارخانه را نداشت.

ترکی یاد آور شد: با پیگیری مستمر و ورود دستگاه قضایی در سال ۹۹ امتیاز این کارخانه از بانک خلع ید و انتقال مدیریت کارخانه انجام شد.

مسئول اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تهران خاطر نشان کرد: کار گروهی در اداره امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه تشکیل شد و طی پیشنهادی ابراز شد که کارخانه به اشخاص دیگری جهت سرمایه گذاری واگذار نشود و تصمیم بر این شد تا توسط مالکین قبلی کارخانه احیا و بازگشت به تولید انجام شود

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۵ نفر کارگر مشغول به فعالیت در این کارخانه هستند و ۸۳ جلسه موثر در جهت احیا و بازگشت به تولید این واحد صنعتی لبنی برگزار شد.

در ادامه این مراسم نوش آبادی نماینده شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیگیری های مجدانه دستگاه قضایی و با دستور مستقیم ریاست قوه قضاییه بسیاری از واحدهای تولیدی از جمله کارخانه شیر وارنا در شهرستان ورامین به تولید بازگشته‌اند و باید از این پیگیری‌های مجدانه مسئولان قضایی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و احیای مجموعه‌های تولیدی قدردانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار