در گفت‌وگو با پانا:

انصاری: شعارهای پوپولیستی فسادآمیز است

شعارهای غیر علمی جایگزین برنامه‌محوری شده است/ رقابت احزاب، منجر به انتخاب مدیران کارآمد و برنامه‌محور می‌شود اما متاسفانه نامزدها اعلام می‌کنند مستقل وارد شده‌ایم و جنجال و عقده‌گشائی جایگزین رقابت شده است

تهران(پانا) - نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعارهای پوپولیستی فسادآمیزست، تاکید کرد متاسفانه چنین وعده‌هایی امروز از سوی بعضی کاندیداها شنیده می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
انصاری: شعارهای پوپولیستی فسادآمیز است

غلامرضا انصاری از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با پانا به شعار و وعده‌های برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری واکنش نشان داد و افزود: «در شعارها، بعضی نامزدها مباحث مختلفی مانند مبارزه با فساد، توسعه و پیشرفت کشور و... را مطرح کرده‌اند، اما حقیقت ماجرا این است که تا زمانیکه رقابت در اقتصاد یا سیاست وجود نداشته باشد توسعه و مبارزه با فساد تحقق پیدا نخواهد کرد.»

وی در این باره اضافه کرد: «اگر انحصار در سیاست و اقتصاد تحمیل شود خود به خود رانت ایجاد خواهد شد و افراد فرصت‌طلب رانتخوار با رانت دریافتی، نهایت سوءاستفاده را می‌کنند. پس برای مبارزه با فساد و پیشرفت کشور و همچنین برقراری رفاه در جامعه راهی جز آزادی و رقابت در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نداریم.»

شعارهای پوپولیستی فسادآمیزست

نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مبنا یا معیاری برای تحقق شعار برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری وجود ندارد، یادآور شد: «دلواپسان، در گذشته آوردن نفت بر سر سفره‌های مردم را وعده داده بودند. اما سرطان فساد، پیکر جامعه را فراگرفت. شعارهای پوپولیستی فسادآمیزست و متاسفانه چنین وعده‌هایی امروز از سوی بعضی کاندیداها شنیده می‌شود.»

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود رقابت آزاد را یکی از راه‌های برون رفت جامعه از یأس و ناامیدی توصیف کرد و گفت: «دموکراسی و اقتصاد یک راه بیشتر ندارد و آن هم انتخابات و رقابت آزاد در بستر اقتصاد و فضای سیاسی است.»

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: «بنده موافق دوقطبی یا چندقطبی سازی واقعی در انتخابات هستم، اما متأسفانه فضای جامعه نسبت به مشارکت براساس نظرسنجی‌ها دچار ناامیدی شده و هنوز هم برنامه کاندیداهای ریاست‌جمهوری مشخص نیست. رأی حداقلی در انتخابات شاید قانونی جلوه کند، ولی قطعاً مشروعیت اجتماعی و مقبولیت سیاسی نداشته و فاقد پشتوانه مردمی است.»

وی دوقطبی شدن انتخابات را در گرو رقابت آزاد کاندیداهای ریاست‌جمهوری دانست و افزود: «مردم باید رأی و نظرشان را در تنوع نامزدها ببینند و احساس کنند تا از طریق رقابت آزاد میان چهره‌ها، احزاب و شخصیت‌ها شکل بگیرد. متأسفانه به دلایل مختلف هنوز انتخابات در ایران حزبی نشده و این مساله می‌تواند برنامه‌ای بودن نامزدها را دچار چالش نموده و پاسخگوئی در قبال وعده‌ها را غیرممکن کند و شعارهای عامه‌پسند و غیر علمی جایگزین برنامه‌محوری انتخابات شده است.»

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: «کشورهای منطقه و حتی کشورهای فقیر و عقب‌مانده دیروز، امروز به سرعت در حال پیشرفت و تعالی هستند، چراکه فضای انتخابات و رقابت احزاب، منجر به انتخاب مدیران کارآمد و برنامه‌محور شده است.»

انصاری در پاسخ به اینکه آیا فضای انتخابات در ایران میان برخی کاندیداها دوقطبی شده است یا خیر؟ گفت: «اکثر نامزدهایی که متعلق به جناح اصولگرایی هستند میگویند که مستقل و بدون وابستگی سیاسی و حزبی آمده‌اند. پس جنجال و عقده‌گشائی و حذف رقیب جایگزین رقابت شده است. دوقطبی واقعی زمانی شکل میگیرد که جریانات فکری مختلف آزادانه و منطقی در مقابل یکدیگر قرار بگیرند و هرکدام دارای نامزد باشند.»

وی بیان کرد: «بهتر است صلاحیت همه کاندیداها از هردو جناح تایید شود تا مردم قدرت انتخاب احسن را داشته باشند. درمان درد ایران انتخابات آزاد و رقابتی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار