رییس ستاد انتخابات کشور: در پی تامین واکسن کارگزاران انتخابات هستیم

تهران (پانا) - رییس ستاد انتخابات کشور گفت اغلب استان‌ها در پی تأمین واکسن برای کارگزاران انتخابات هستند و ما نیز درحال پیگیری این موضوع هستیم. البته در ستاد کل کرونا نیز تصویب شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رییس ستاد انتخابات کشور: در پی تامین واکسن کارگزاران انتخابات هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف در همایش امروز معاونین سیاسی استانداری های سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانسی در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه انتخابات مهم ترین موضوع کشور است؛ گفت: همه ما به عنوان مجریان انتخاباتی باید بر همان دو مولفه قانون‌مداری و بی طرفی در امر انتخابات عمل کنیم و تلاش کنیم که انتخاباتی در شان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره سالروز آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد که روز آزادی و مقاومت مردم عزیز کشورمان برابر تهاجم صدام بعثی است، گفت: این روز را به فال نیک بگیریم و به سهم خود در مسیر حرکت شهدای والام مقام عملیات بیت المقدس که جان شان را در راه میهن نثار کردند، قدم برداریم.

عرف با بیان اینکه قانون نقطه بهینه و تعادل همه ما به عنوان مجریان انتخاباتی، نامزدها و مردم است، گفت: قانونمداری به عنوان یک الگو و فرهنگ در کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و با تکیه بر همین قانون، انتخاباتی امن و سالم در کشور برگزار کنیم.

عرف با اظهار این موضوع که معاونین سیاسی استانداری ها به عنوان روسای ستاد انتخاباتی استان ها باید بی طرف واقعی در امر انتخابات داشته باشند، گفت: هر گونه اقدام به دور از اصل بی طرفی، برخورد قانونی به شکل عزل و برکناری از مقام سیاسی را در پی دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مساله مهم واکسن مجریان انتخابات اشاره کرد و گفت: اغلب استان‌ها در پی تأمین واکسن برای کارگزاران انتخابات هستند و ما نیز درحال پیگیری این موضوع هستیم. البته در ستاد کل کرونا نیز تصویب شده است.

عرف گفت: رویکرد وزارت کشور بر ارکان چهارگانه انتخابات یعنی، مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت قرار دارد و این مسیر با قوت ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: خروجی این چهار مولفه باید زمینه روی کار آمدن دولتی کارآمد باشد و در این بستر بایستی زمینه مشارکت حداکثری که لازمه تشکیل چنین دولتی است، فراهم سازیم.

عرف با تشریح این موضوع که در امر مشارکت حداکثری مسئولیت معاونین سیاسی کلان شهرهای کشور نظیر استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان و استان فارس بیش از سایرین است؛ گفت: ۹ استان بزرگ کشور ۶۰ درصد واجدین شرایط رای دهی را دارند و مسلما اگر این ۹ استان مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند؛ آمار مشارکت با درجه بالایی ارتقا می یابد.

وی خاطر نشان کرد: معاونین سیاسی استانداری ها باید با ارتباط گیری با گروه های مرجع، نهادهای مدنی و همچنین صدا و سیمای استانی به سهم خود در افزایش شور و شوق انتخاباتی تلاش کنند.

عرف یادآور شد: همه ما باید در این عرصه احساس مسئولیت کنیم و سعی کنیم تا جایی که ممکن است به افزایش شور و نشاط انتخاباتی کمک کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بستر اصلی انتخابات رقابتی حضور نمایندگان همه جریان های سیاسی است.

وی اضافه کرد: امروز نمایندگان سه جریان بزرگ سیاسی اصولگرا، اصلاخ طلب و معتدلین در صحنه انتخابات حضور دارند و امید بر این است که این حضور نمایندگان جناح های بزرگ به افزایش مشارکت انتخاباتی در ۲۸ خرداد ماه بینجامد.

معاون سیاسی وزیر کشور به ضرورت انسجام و حدت ملی در فردای روز انتخابات اشاره و تاکید کرد: درست است که نقطه هدف ما ۲۸ خرداد و برگزاری انتخاباتی باشکوه است اما باید برای فردای روز ۲۸ خرداد هم تمهیدات و برنامه ریزی های لازم را جهت حفظ ثبات و امنیت کشور داشته باشیم.

رییس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران مترصد فرصتی برای ضربه زدن به امنیت و ثبات کشور هستند و برای همین باید با تمام دقت و حساسیت مسائل را دنبال کنیم و اجازه ندهیم فضای کشور به سمت بی ثباتی سوق یابد.

عرف خاطر نشان کرد: براساس گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، پایه انتخابات مردم هستند و باید با پاسداشت رای مردم بتوانیم زمینه ساز تقویت وحدت ملی و انسجام اجتماعی در کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار