خنیفر خبر داد

تقویت و تداوم فعالیت‌های قرآنی تا افق 1404

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، تداوم و تقویت برنامه‌های موثر و فاخر قرآنی را از برنامه‌های مهم دانشگاه فرهنگیان تا افق 1404 دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۷۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تقویت و تداوم فعالیت‌های قرآنی تا افق 1404

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت، خطاب به دانشجویان کل کشور خصوصا دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر آیات و روایات ائمه معصومین (ع) در خصوص تلاوت قرآن کریم در ایام جوانی، گفت: حضرت امام صادق (ع) فرموده اند: هر جوان مؤمنى که در جوانى قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش مى آمیزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نیک قرار مى دهد و قرآن نگهبان او در روزقیامت خواهد بود .

خنیفر، با اشاره به جامعه جوان مخاطب این جشنواره در نظام آموزش عالی کشور و وزارت بهداشت، تصریح کرد: دوران جوانی، بهترین زمان برای انس با قرآن و کسب معارف آن است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از فعالیت ها و اقدامات مهم انجام شده طی 3 سال اخیر در دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و افزود: در سال های اخیر فعالیت های قرآنی در این دانشگاه رشد مضاعف داشته است و با این روند، طی سال های آتی شاهد رشد چشمگیر فعالیت های قرآنی در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خواهیم بود.

وی، کسب رتبه نخست دانشگاه فرهنگیان را در بین کلیه دانشگاه های کشور در بیست و هفتمین نمایشگاه های بین المللی قرآن کریم از جمله موفقیت های دانشگاه برشمرد.

این مقام مسئول، تفاهم نامه های مشترک این دانشگاه با وزارت ارشاد اسلامی و مراکز فعال قرآنی و همچنین برگزاری سی امین جشنواره قرآن و عترت سراسری دانشگاه فرهنگیان را از فعالیت های مثبت و اثرگذار دانشگاه دانست و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی آمایشی است، چرا که موفقیت در کسب رتبه برتر سی و پنجمین جشنواره ملی قرآن کریم حاصل تلاش 98 پردیس و مرکز و نزدیک به 20 مرکز تابعه جدید در سطح 31 استان کشور است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، اجرای طرح سراج در قالب حفظ جزء سی قرآن کریم با حضور 7 هزار و 892 نفر از دانشجو معلمان سراسر کشور و معرفی تعداد زیادی از برگزیدگان این طرح، همچنین طراحی و تصویب اساسنامه و راه اندازی دارالقرآن و عترت در 64 پردیس را از دیگر اقدامات سازنده دانشگاه اعلام و تاکید کرد: بدون تردید این فعالیت ها بیان کننده افزایش فعالیت های قرآنی در دانشگاه فرهنگیان است.

خنیفر، توجه بیش از پیش به مفاهیم، تفسیر و تحلیل قرآن را مهم تر از روخوانی این کتاب آسمانی دانست و افزود: ثبت و تمهید مقدمات راه اندازی نشریه قرآنی با عنوان زمزمه محبت از برنامه های و اقدامات در دست اجرای دانشگاه فرهنگیان به صورت مجازی به شمار می رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، حفظ موضوعی آیات قرآن کریم و حکمت های نهج البلاغه با عنوان طرح قرآنی غدیریه و اجرای طرح ملی دوشنبه های قرآنی در هر استان با مشارکت دیگر دانشگاه های استان را از دیگر فعالیت های اساسی دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: مشارکت تعداد 15 هزار و 500 نفری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در بستر فضای مجازی در طرح ملی دوشنبه های قرآنی ستودنی است.

این مقام مسئول، ایجاد گروه های مجازی اختصاصی قرآن کریم با فعالیت گروه و تیم های متعدد، راه اندازی کانال های مجازی مشهور ثقلین و سبک زندگی، به سمت نور و همچنین معلم تراز اول با محوریت قرآن کریم و عترت را از جمله دیگر برنامه های در حال اجرای دانشگاه فرهنگیان معرفی و از عضویت تعداد 30 هزار نفر از دانشجو معلمان این دانشگاه در کانال ها و گروه های مجازی دانشگاه خبر داد.

وی، تداوم و تقویت برنامه های موثر و فاخر قرآنی را از برنامه های مهم دانشگاه فرهنگیان تا افق 1404 دانست و اظهار داشت: به همان اندازه که حافظ قرآن لازم است، محافظ قرآن هم لازم است. حفظ قرآن کریم در اولویت است، اما تدبر، تعمق و ژرف نگری در مفاهیم قرآن نیز لازم و ضروری است.

خنیفر، توسعه مشارکت و همکاری با سایر دستگاه ها خصوصا نهادهای دولتی و غیردولتی در امر قرآن کریم و آموزش عالی، اجرای طرح ها و برنامه های مختلف تبلیغی، نظیر تربیت مربی قرآن کریم، برگزاری دوره های توانمندساز دانشجو معلمان، برگزاری دوره های توانمندساز معلمان، راه اندازی و توسعه دارالقرآن و عترت، ایجاد و توسعه مرکز مستقل قرآنی در دانشگاه فرهنگیان به صورت ملی و بین المللی و تهیه و تدوین آثار جدید در رابطه با قرآن کریم و ارتقای نخبگان قرآنی دانشگاه را از دیگر برنامه های دانشگاه فرهنگیان تا افق 1404 برشمرد.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، بهره مندی از مباحث قرآنی در گواهینامه صلاحیت حرفه ای دانشجو معلمان را ابزار مهم انگیزشی به منظور افزایش و ارتقای بیش از پیش ظرفیت و توانمندسازی افراد در حوزه قرآن و معارف اسلامی، ذکر کرد.

حسین خنیفر، اهتمام به درک و فهم مفاهیم قرآنی، مشارکت حداکثری دانشجو معلمان و تشویق و ترغیب سایر دانشجویان در مشارکت استانی و ملی، همگام با دانشگاه فرهنگیان در راستای برنامه های ارزشمند دو وزارت علوم و بهداشت را از اهم رویکردهای معاونت فرهنگی، در جشنواره های آتی اعلام کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان قرآن کریم را مهم ترین کتاب آسمانی مسلمانان و سرشار از اعجاز و نکات مختلف برای همه جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی بشر معرفی و ابراز امیدواری کرد: این کتاب الهی، به عنوان قانون اساسی همچنان در زندگی ما جاری و ساری باشد.

یادآور می شود: سی و پنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور، از ابتدای سال تحصیلی 99-98 با میزبانی وزارت بهداشت و با مشارکت دانشگاه های فرهنگیان، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی و کاربردی، علوم و معارف قرآن، فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی فعالیت خود را آغاز و امروز سوم خرداد به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار