مهدی تارتار: بهترین تیم ملی ادوار را داریم

تهران (پانا) - سرمربی پیکان به مسابقات پیش روی تیم ملی خوش‌بین است و می‌گوید اگر خودمان باشیم و روحیه تیمی بالا باشد و وارد جنگ روانی با حریفان نشویم، در هر چهار مسابقه پیش رو پیروز خواهیم شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مهدی تارتار: بهترین تیم ملی ادوار را داریم

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ «مخالف و موافق باید از تیم ملی ایران حمایت کنند و این وظیفه هر ایرانی است» این یکی از مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی مهدی تارتار در گفت و گو با سایت فدراسیون در آستانه شروع اردوی تیم ملی برای برگزار مسابقات حساس مقدماتی تیم ملی بود.

مهدی تارتار حرف‌های خود را با این جملات شروع کرد: نگاهی که من به بازی‌های پیش روی تیم ملی داریم به معنای واقعی مثبت است. ما اگر حاشیه‌های رایج در فوتبال کشور خودمان را فاکتور بگیریم، کارها دارد به خوبی پیش می‌رود. باشگاه‌ها با سازمان لیگ برای برنامه تیم ملی هماهنگی دارند. بازیکنان در تیم‌های باشگاهی خود شرایط خوبی داشته‌اند. مدیریت فدراسیون فوتبال در همین مدت کوتاهی که اداره امور را بعد از انتخابات در دست گرفته، بهترین امکانات ممکن را برای تیم فراهم کرده و سنگ تمام گذاشته است. ما اگر منتقد هم هستیم نباید این تلاش‌های انجام شده را نادیده بگیریم. باید حمایت کنیم چون وظیفه همه ما در قبال تیم ملی حمایت است و حمایت.

سرمربی پیکان در ادامه صحبت‌های خود درباره عملکرد مدیریتی در حمایت از تیم ملی هم گفت: وقتی شرایط برگزاری اردو در جزیره کیش با پرواز اختصاصی و اقامت در یکی از بهترین‌ هتل‌ها در همین مدت کم فراهم شد مشخص می کند که تیم جدید مدیریتی انگیزه و اهداف بزرگی دارد. کارهای مربوط به واکسینه شدن تیم ملی هم انجام شد و این گاه حمایتی را ما برای همه تیم‌های ملی داریم مشاهده می کنیم . انشاالله حمایت مالی مربوط به پاداش‌ها هم انجام می‌شود و تیم با بهترین وضعیت ممکن مسابقات خود را شروع می‌کند. مدیریت فدراسیون جوان است و برای آنها در ادامه راه هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

مهدی تارتار معتقد است که تیم ملی هم شرایط فنی بسیار خوبی دارد و با موفقیت این چهار مسابقه را پشت سر می‌گذارد. او اضافه کرد: ما تیم ملی ایران هستیم. خدا را شکر کم و کاستی برای تیم ملی وجود نداشته است. هر چهار مسابقه خود را هم به نظرم با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت. این تیم‌ها هم نمی‌توانند برای ما مشکلی درست کنند. مگر اینکه خودمان نباشیم. تحلیل من این است که با قدرت و برنده شدن در هر چهار مسابقه صعود خواهیم کرد.

از این مربی تاثیرگذار فوتبال ایران سوال کردیم که از بین بحرین، عراق، هنک کنگ و کامبوج فکر می‌کنید تیمملی در بازی مقابل کدام تیم کار سخت‌تری داشته باشد هم گفت: طبیعتا از نظر فوتبالی و فنی هیچ کدام از این تیم‌ها اصلا در حد و اندازه‌های فوتبال ملی ما نیستند. اگر در بازی‌های قبل هم نتیجه نگرفتیمبه خاطر مسائل روحی و روانی و مدیریتی و یک انتخاب بسیار بد بود. الان این تیم ملی فقط باید خودش باشد و روحیه خود را حفظ کند. همه می‌دانیم تیم‌های عربی جوانمردانه فوتبال بازی نمی‌کنند و از هر کاری برای بر هم زدن ارامش و تمرکز ایران استفاده خواهند کرد. بازی‌ها هم که در بحرین خواهد بود. من از تمام مربیان و بازیکنان خواهش می کنم که تحت هر شرایطی وارد بازی‌های روانی با تیم‌های عربی نشوند. چون آن وقت دیگر در زمان آنها آن طور که دوست داشته‌اند بازی کرده‌ایم. هدف آنها خراب کردن اتحاد و روحیه ایران است وگرنه در زمین فوتبال و از نظر فنی اصلا حریف ما نمی‌شوند.

تارتار گریزی هم به مسابقات قبلی تیم ملی زد و بیان کرد: در چهر بازی قبلی دو شکست و دو پیروزی کسب کرده‌ایم. ولی باخت‌ مقابل بحرین و عراق به خاطر ضعیف بودن تیم ملی ایران نبود. مدیریت بعد از کی‌روش انتخاب بسیار بدی انجام داد و ویلموتس تیم ملی ایران را خراب کرد. برای بازیکنان هم سخت بود بعد از کی روش با آن نظم و انضباط و دیسیپلین با نین مربی که فقط به فکر خودش بود و تعهدی نداشت کار کنند. مجموعه این اتفاقات باعث شد که همه چیز خراب شود. ما ضعیف نبودیم و نیستیم و فقط به خومان آن دو مسابقه را باختیم. در هیچ کدام از بازی‌ها هم عراق و بحرین به آن شکل تیم برتر زمین نبودند. الان هم اگر نظم و دیسیپلین در تیم وجود داشته باشد قطعا موفق خواهیم بود.

سرمربی پیکان در بخش دیگری از حرف‌های خود به یک نکته مهم اشاره کرد و گفت: باید صادق باشیم. بنده خودم از منتقدین انتخاب آقای اسکوچیچ بودم. اما الان هر کمکی از دستم بر بیاید برای برای موفقیت او و تیم ملی کشورم انجام می‌دهم. به او می خواهم اعتماد داشته باشم. قرار نیست در یک جامعه همه با هم موافق یا مخالف باشند. اما الان دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشور من است و وظیفه تک تک ایرانی‌ها این است که از او حمایت کنیم. بدون تعارف هم می گویم که توانایی موفق کردن تیم ملی را در این برهه دارد. چون شناخت کافی از بازیکنان و جو فوتبال ایران دارد.

مهدی تارتار در پایان هم گفت: در دوره‌های مختلف زیاد شنیده‌ایم که گفته شده است بهترین تیم ملی تاریخ را داریم. ولی الان به معنای واقعی ما بهترین و آماده‌ترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران را داریم. لژیونرهای آماده، ترکیب یک دست، تیم کامل و پرانگیزه که همه تشنه پیروزی و موفقیت هستند. با این بازیکنان و و مدیریت آقای عزیزی خادم که اقتصادی هستند و انگیزه دارند تا کارهای بزرگ انجام بدهند، ما توانایی رسیدن به جام جهانی را داریم. فوتبالمان هم به صعود به جا جهانی نیاز دارد. پس همه باید در کنار هم برای رسیدن به این هدف کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار