نگاهی به عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در فصل ۲۱-۲۰۲۰؛ بخش دوم آناهیتا زمانیان

اروپا چشم‌ انتظار درخشش دختر ایرانی؛ آناهیتا بدنبال جام سوم است

تهران (پانا) - آناهیتا زمانیان تنها دختر ایرانی است که توانسته است دو بار جام قهرمانی یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتبال جهان را بالای سر ببرد، او که فصل نسبتا خوبی را در یوونتوس سپری کرده قراردادش با این تیم به پایان رسیده و شاید در آستانه تجربه هیجان‌انگیزی باشد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اروپا چشم‌ انتظار درخشش دختر ایرانی؛ آناهیتا بدنبال جام سوم است

در بین لژیونرهای فوتبال ایران، تعداد دخترانی ایرانی که در خارج از ایران حضور داشته باشند کم است اما در بین همین تعداد اندک، آناهیتا زمانیان را باید بهترین فوتبالیست فعلی زنان ایران دانست که در سطح اول فوتبال اروپا برای یوونتوس بازی می‌کند.

اگر بخواهیم کوتاه قصد معرفی این بازیکن ایرانی را داشته باشیم باید بگوییم، نام کامل او آناهیتا زمانیان بختیاری است که در 30 بهمن 1376 در شهر لندن به دنیا آمد. او که مادری فرانسوی و پدری ایرانی دارد، در 4 سالگی همراه با خانواده به سوئد مهاجرت کرد و در همین کشور بود که فوتبال حرفه‌ای را شروع کرد و در سال 2016 در حالی که تنها 18 سال داشت قرارداد حرفه‌ای خود را با باشگاه گوتبرگ سوئد امضا کرد و در 34 بازی برای این تیم به میدان رفت.

اما نکته مهم درباره آناهیتا زمانیان این است که او زمانی که در سوئد مشغول فوتبال بود با پیشنهاد فدراسیون فوتبال فرانسه برای تغییر تابعیت روبرو شد و با قبول این پیشنهاد برای تیم‌های ملی دختران زیر 16 سال، زیر 17 سال و زیر 20 سال فرانسه بازی کرد و در سال 2018 به پاری سن ژرمن پیوست. او 2 سال برای پولدارهای فرانسه بازی کرد اما از آنجا که فرصت زیادی برای درخشش پیدا نکرد در سال 2019 به تیم پرقدرت یوونتوس پیوست و امسال با تیم برای دومین سال متوالی قهرمانی در سری آ زنان را جشن گرفت.

در فصلی که روز گذشته به صورت رسمی به پایان رسید، آناهیتا زمانیان 22 بار برای یوونتوس به میدان رفت و 8 بار در ترکیب اصلی یوونتوس حضور داشت که حاصل این بازی‌ها 2 بار گلزنی برای بانوی پیر و 5 پاس گل بود. زمانیان که روز گذشته در دربی ایتالیا دو پاس گل داد قراردادش با یوونتوس به پایان رسیده و هنوز مشخص نیست درباره آینده چه تصمیمی خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار