گفت‌و‌گو با میلاد دریانوردی بازیکن شاهین بندرعامری که به پرسپولیس گل زد

از 7 صبح تا عصر در اسکله کارگری می‌کنیم

وقتی گل زدم، تا چند دقیقه روی ابرها بودم/ روستای ما بازیکنان با استعدادی مثل طارمی دارد

تهران (پانا) - پرسپولیس در حالی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شاهین بندرعامری را 4-1 شکست داد که تک گل شاهینی‌ها را میلاد دریانوردی به ثمر رساند.

کد مطلب: ۱۱۸۶۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
از 7 صبح تا عصر در اسکله کارگری می‌کنیم

به‌گزارش ایران، بازیکنی که صحبت‌هایش درباره این بازی و تیم لیگ «دو»یی که در آن بازی می‌کند، ذهنیتی جالب و جدید را در مخاطب به وجود می‌آورد. دریانوردی درباره دیدار مقابل پرسپولیس به خبرنگار «ایران» چنین گفت: «این مسابقه مهم‌ترین بازی تاریخ تیم ما بود که شاید دیگر برای‌مان اتفاق نیفتد. از وقتی که طبق قرعه به پرسپولیس خوردیم، هر روز لحظه شماری می‌کردیم که با این تیم بازی کنیم. خدا را شکر پرسپولیس با تیم خوب و کاملش به بوشهر آمد چون احتمالاً بیشتر از همین یک بار نمی‌توانستیم با این تیم بازی کنیم. سیدجلال بود، عیسی آل کثیر زننده تک گل دربی بود و بقیه ستاره‌های این تیم هم حضور داشتند. ما هم تیمی روستایی هستیم که در 70 کیلومتری بوشهر قرار دارد و برای همین تا 10 دقیقه اول بازی فقط داشتیم ستاره‌های پرسپولیس را از نزدیک تماشا می‌کردیم. خدا را شکر می‌کنم که توانستیم یک گل به این تیم بزنیم و تا دقیقه 70، 60 هم خوب بازی کردیم. تا وقتی بازی 2-1 بود، سعی کردیم خوب دفاع کنیم و کمتر گل بخوریم و فکر می‌کنم بازی خوبی در حد روستای‌مان انجام دادیم.»

دریانوردی درباره اینکه تصور می‌کرد به پرسپولیس گل بزند هم این پاسخ را داد:«صد درصد که نه ولی امید داشتیم که اگر خدا کمک کند، بتوانیم گلی هم بزنیم. البته ما در لیگ دو در همه بازی‌ها گل زده بودیم و به توان خط حمله‌مان ایمان داشتیم. وقتی هم که من گل زدم، تا چند دقیقه اصلاً در زمین نبودم و روی ابرها بودم. خیلی خوشحال بودم. پرسپولیس در این چند ساله بهترین تیم ایران بوده که دو بار هم به فینال آسیا رسیده و واقعاً ترس داشتیم که نتیجه خوبی نگیریم و آبروی روستای‌مان برود ولی خیلی انگیزه داشتیم و تنها جایی که می‌توانستیم خودمان را نشان دهیم همین جا بود.»

با گلی که شاهین زد، این حس به‌وجود آمد که شاید این تیم هم بتواند دست به شگفتی‌سازی بزند. دریانوردی در این باره گفت:«وقتی با تساوی نیمه اول را به پایان رساندیم، خیلی اعتماد به نفس گرفتیم ولی پرسپولیس در نیمه دوم از تجربه‌اش استفاده کرد و 3 گل دیگر هم زد. ما هم چون 3 روز بعد با تیم مشهد بازی داشتیم، آقا رضا نظرزاده سرمربی تیم هم تصمیم گرفت به تیم استراحت بدهد و چند تعویض انجام دهد و من و چند بازیکن دیگر را بیرون کشید.»

پس‌ از بازی فیلمی منتشر شد که مردم برای استقبال از دریانوردی به در خانه او رفته‌اند. او در این باره گفت:«من اهل روستای برخیل هستم که با بندرعامری 5 دقیقه فاصله دارد. وقتی به خانه رسیدم، دیدم کل روستای‌مان و همسایه‌ها در خانه‌مان هستند و خوشحال بودند که به پرسپولیس گل زده‌ام.»

جالب اینکه پرسپولیسی‌ها هم از بازی جوانمردانه شاهینی‌ها تمجید کردند. دریانوردی در این باره گفت:«بله. آقا رضا هم گفته بود، نتیجه هرچه شد احترام تیم پرسپولیس را نگه دارید. بازیکنان این تیم الگوهای ما بودند و ما نمی‌خواستیم کاری کنیم که ناراحت شوند. بازیکنان پرسپولیس هم خیلی با ادب بودند و اصلاً فکرش را نمی‌کردیم اینقدر به ما احترام بگذارند. سید جلال خودش آمد به ما سلام کرد و وقتی سؤالی می‌کردیم، دوستانه جواب می‌دادند. واقعاً خوشحال شدیم با چنین تیمی بازی کردیم. خصوصاً اینکه خودم هم شدیداً پرسپولیسی هستم و مثل عیسی آل کثیر که گفته بود چند سال منتظر بودم به پرسپولیس بروم، من هم امیدوارم این اتفاق روزی برایم بیفتد.»

تصور اینکه فوتبالیست‌هایی باشند که هم فوتبال بازی کنند و هم کارگری، بسیار سخت به نظر می‌رسد ولی این موضوع درباره بیشتر بازیکنان شاهین بندرعامری وجود دارد. دریانوردی در این باره توضیح داد:«ما شغل اول‌مان کارگری است و از ساعت 7 صبح به اسکله می‌رویم و کار می کنیم تا عصر که بارهای سنگینی مثل پارچه یا کولر که از دوبی می‌آید را خالی کنیم. بعضی‌ها هم ماهیگیری می‌کنند و فقط چند نفر که قبلاً در لیگ برتر بازی کرده‌اند، شرایط بهتری دارند و کار نمی‌کنند و فقط فوتبال بازی می‌کنند.»

این فوتبالیست 27 ساله درباره اینکه آیا در این شرایط توانی هم برای تمرین و مسابقه برای‌شان می‌ماند، چنین واکنشی داشت: «دیگر چاره‌ای نیست. چون من متأهل هستم و باید دوشغله باشیم و پولی که از فوتبال به دست می‌آوریم، خیلی کم است.»

او با گلی که به پرسپولیس زده امیدوار است شرایط بهتری در فوتبال پیدا کند:«من هافبک وسط هستم و در لیگ دو 8 گل زده‌ام که فکر نمی‌کنم آمار بدی باشد. در نیم فصل هم تیم‌های لیگ یکی و دویی که در صدر بودند، تماس می‌گرفتند که به آن تیم‌ها بروم ولی گفتم می‌خواهم تا آخر فصل در شاهین بمانم تا به این تیم کمک کنم.»

دریانوردی درباره اینکه هزینه‌های تیم چطور تأمین می‌شود هم توضیح داد:«آقای ناصری که هم سرپرست و مدیرعامل تیم است، به‌همراه آقای خلیلی و آقای مظفری هزینه‌های سفر تیم به شهرستان‌ها را به‌صورت شخصی می‌دهند.» او درباره حقوق و پاداش هم گفت:«این فصل کلاً 3 بار پاداش گرفته‌ایم ولی خیلی کم است. به خاطر یک برد 200 هزار تومان گرفتیم. چون بنده‌های خدا اصلاً نمی‌توانند بیشتر از این هزینه کنند و ما از آنها تشکر می‌کنیم که هزینه‌های جاری تیم را تأمین می‌کنند.»

استان بوشهر فوتبالیست‌های با استعدادی دارد. مثل مهدی طارمی که حالا در پورتو بازی می‌کند یا مهدی قایدی که ستاره استقلال است. دریانوردی درباره آنها گفت:«طارمی زمانی که بوشهر بود، با هم فوتبال بازی می‌کردیم. خوشبختانه شرایط پیشرفت برایش فراهم شد و توانست به اروپا برود و بهترین بازیکن ایران شود. او حالا بهترین بازیکن پورتو است ولی همین روستای ما هم خیلی فوتبالیست بااستعداد مثل طارمی دارد. درباره خودم هم بگویم که من تا 16 سالگی فوتبال بازی نکرده بودم چون زمین چمن نداشتیم و در زمین خاکی بازی می‌کردیم. حالا هم که با شاهین از لیگ استانی و لیگ سه به لیگ دو رسیدیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار