هدایت دانش‌آموزان به سمت مهارت آموزی علوم و فناوری نانو

تهران (پانا) - معاون موسسه آینده سازان گفت موسسه آینده سازان محوریت فعالیت خود را ترویج فناوری در میان نوجوانان برای تبدیل شدن به مهارت‌آموزی دانش آموزی قرار داده است.

کد مطلب: ۱۱۸۶۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
هدایت دانش‌آموزان به سمت مهارت آموزی علوم و فناوری نانو

به گزارش روابط عمومی موسسه آینده سازان، وحید بیگدلی اظهار داشت: زمینه سازی برای ترویج فناوری نانو و آشنا کردن جامعه دانش آموزی با مفاهیم علوم و فناوری نانو از جمله اهداف موسسه آینده سازان است.

وی همچنین تصریح کرد: هدایت دانش آموزان به سمت مهارت آموزی علوم و فناوری نانو، زمینه سازی برای شناسایی استعدادها و توانمندی های بالقوه دانش آموزان کشور در حوزه های مختلف و برنامه ریزی برای توانمند سازی آن ها و طراحی ایده های خلاقانه در زمینه فناوری نانو در سطح دانش و اطلاعات دانش آموزی از دیگر اهداف موسسه آینده سازان است.

وی از نشست اخیر مهدی کامیار مدیر عامل موسسه آینده سازان با دبیر ستاد ویژه نانو در اردیبهشت گذشته خبر داد.

ییگدلی با نقل قول از دبیر ستاد ویژه فناوری نانو، با بیان اینکه دانش نانو به دانش آموزان کمک می کند که آثار علم و دانش را در زندگی روزمره لمس کنند، گفت: با توجه به اینکه پیشرفت های گسترده شرکت های دانش بنیان کشور در تولید محصولات در حوزه نانو، موجب تقویت خودباوری در نوجوانان می شود، ستاد نانو نمایشگاه های ایران ساخت را در این راستا برگزار می‌کند.

مهدی کامیار نیز در این نشست اظهار داشت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با توجه به برخورداری از ظرفیت بالای اعضای انجمن های اسلامی، محملی مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در عرصه فناوری های نو، به ویژه فناوری نانو به شمار می رود.

همچنین در این نشست موسسه علمی آینده سازان و ستاد توسعه فناوری نانو توافق کردند در خصوص جلب مشارکت اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان در رویدادهای دانش آموزی ستاد نانو و دوره های آمادگی المپیاد دانش آموزی نانو و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای آشنایی با فناوری نانو برای دانش آموزان برگزیده عضو انجمن اسلامی، فعالیت کنند.

شایان ذکر است برگزاری یازده دوره المپیاد دانش آموزی نانو و برگزاری جشنواره های دانش آموزی مختلف و راه اندازی 88 آزمایشگاه نانو دانش آموزی در سراسر کشور از اهم فعالیت های ترویجی ستاد نانو در حوزه دانش آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار