شناسایی یک مورد بیمار مبتلا به کرونای هندی در آبادان

اهواز (پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز جزییات شناسایی یک مورد بیمار مبتلا به کرونای هندی در آبادان را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی یک مورد بیمار مبتلا به کرونای هندی در آبادان

فرهاد ابول نژادیان با اعلام این خبر عصر امروز در جمع خیرنگاران گفت: در چند روز گذشته یک نفر مسافر تبعه هندی از مبدا امارات وارد فرودگاه شیراز میشود و پس از آن عازم آبادان می شود.

او ادامه داد: در همان بدو ورود به شیراز از این مسافر تست کرونا گرفته میشود و پس از مثبت شدن تست وی، از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مثبت بودن تست این فرد به خوزستان اعلام میشود که بلافاصله این شخص در قرنطینه قرار میگیرد و برای اطمینان بیشتر، یک نفر نیروی حراست نیز درب منزل وی مستقر می شود.

ابول نژادیان توضیح داد: نمونه تست NGS این فرد برای اطمینان از تشخیص نوع جهش یافته این ویروس به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال شد که پس از بررسی های لازم مشخص شد این بیمار به ویروس موتاسیون یافته کرونای هندی مبتلا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد:خوشبختانه به دلیل مراقبت ها و قرنطینه این شخص و تمام اطرافیان وی؛ بجز این مورد، تاکنون هیچ نمونه مشکوک دیگری از این نوع ویروس در استان شناسایی نشده است.

ابول نژادیان در پایان تاکید کرد: از هم استانی های گرامی درخواست می شود تا همچنان شیوه نامه های بهداشتی را در بالاترین سطح رعایت کنند و عادی انگاری ها موجب نشود تا جان عزیزانمان با ابتلا به کرونا با خطر جدی مواجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار