نمایشگاه خط کوفی در فرهنگسرای نیاوران

تهران (پانا) - نمایشگاه انفرادی آثار خوشنویسی کوفی شهاب‌الدین ارفعی امروز (جمعه، ۳۱ اردیبهشت) به نام خوشنویسی کوفی اولیه در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۸۶۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه خط کوفی در فرهنگسرای نیاوران

به گزارش فرهنگسرای نیاوران، ۲۰ اثر خوشنویسی کوفی از شهاب الدین ارفعی با تذهیب در اندازه های مختلف در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.
آثار ارائه شده در این نمایشگاه و به روایت پدید آورنده، تاکید به موضوعات زیر دارد:

بهره گیری از خوشنویسی کوفی به عنوان محمل پدیدآوردن آثاری در حوزه هنرهای تجسمی علی رغم الگوی اولیه کاربردی و مستند نگاری آن، بهره گیری از ادبیات فارسی در متون و نوشته ها با یادآوری اینکه، نسخ اولیه کوفی، با مضامین دینی و عمدتاً به عربی بوده و بهره گیری الگوهای خوشنویسی ایرانی، در پدید آوردن ترکیب بندی آثار از جمله سیاه مشق.
علاقه مندان برای بازدید این نمایشگاه از امروز تا هفتم خرداد می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

شهاب الدین ارفعی متولد ۱۳۳۶ دانش آموخته معماری، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۵۸ خوشنویسی را آغاز کرد. ارفعی نستعلیق را نزد شادروان استاد عبدالله فرادی، شکسته نستعلیق را نزد استاد یدالله کابلی و خط کوفی را نزد استاد سید وحید موسوی جزایری فراگرفت.

دست نوشته های کوفی، گسترده ترین حوزه هنری و فرهنگی مشترک در جهان اسلام است که با تغییرات جزئی از شرق تا غرب، گسترش داشته و تا امروز، یادگار مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار