دانش‌آموزان در مدارس با الگوی مدیریت سبز اصول حفظ محیط زیست را فرا می‌گیرند

تهران (پانا) - به گفته رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی دانش‌آموزان در مدارس با الگوی مدیریت سبز اصول حفظ محیط زیست را فرا می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۱۸۶۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در مدارس با الگوی مدیریت سبز اصول حفظ محیط زیست را فرا می‌گیرند

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه آموزشی در حال احداث مدرسه با مدیریت سبز منطقه ۵ تهران با خرسندی از ساخت این فضا و نمونه های مشابه در سطح کشور ابراز امیدواری کرد، ساخت مدارس با الگوی مدیریت سبز تبدیل به یک فرهنگ و نهضت در سراسر کشور شود.

وی با تقدیر از اقدام سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور در توجه به موضوع محیط زیست در احداث پروژه ها، بیان داشت: توجه به تمام جوانب در ساخت و بهره برداری از فضاهای آموزشی و محتوای دروس اهمیت دارد، به خصوص مدارس با رویکرد مدیریت سبز که بازگوکننده اهمیت محیط زیست نیز است.

نماینده مردم تهران افزود: پیشرفت و توسعه کشور از مدرسه آغاز می شود و در مدارس با مدیریت سبز همه مصادیق محیط ‌زیستی مورد توجه قرار گرفته است و دانش‌آموزان می‌توانند در چنین فضایی با فراگیری موضوعات مرتبط پرورش پیدا کرده و آموزه‌های خود را به نسل آینده منتقل کنند.

رفیعی بیان کرد: ساخت مدارس و ساختمان های سبز یکی از مصادیق مصوبه دولت در رعایت اصول زیست محیطی بوده که متاسفانه در بسیاری از موارد اجرایی نشده و ساخت مدرسه شهید عباسی در منطقه پنج تهران می‌تواند یک مصداق فوق‌العاده در ساخت پروژه ها و فضاهای آموزشی سبز باشد که از این طرح استقبال می‌کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه تخلیه نخاله‌های ساختمانی را یکی از مهمترین معضلات در حوزه محیط زیست عنوان کرد و گفت: ساز و کار و یا موادی که در ساختمان‌سازی از آنها استفاده می‌شود، مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کنند که جنبه اقتصادی هم پیدا کرده، توجیه‌هایی در این زمینه مطرح می‌شود اما متاسفانه راه حل خاصی برای آن نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار