والدین در محل آزمون دانش آموزان تجمع نکنند

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، از والدین خواست بیرون از محل آزمون تجمع نکنند و گفت به محض خروج دانش آموزان از محل آزمون آنها را از مدرسه به منزل ببرید تا از تجمعات دانش آموزی خودداری شود.

کد مطلب: ۱۱۸۶۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
والدین در محل آزمون دانش آموزان تجمع نکنند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با اشاره به برگزاری آزمون های پایه های نهم و دوازدهم آموزش و پرورش به شیوه حضوری، اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلای دانش آموزان و عوامل برگزاری آزمون به کرونا دستورالعمل های ویژه از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان بهداشت حرفه ای و بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از محل های برگزاری آزمون بازدید به عمل آوردند، گفت: چک لیست های ۱۳گانه وزارت بهداشت توسط این کارشناسان برای حوزه های امتحانی در نظر گرفته شده تکمیل و اماکن واجد شرایط استاندارد برای برگزاری آزمون انتخاب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از ایجاد دو اتاق ایزوله در هر حوزه امتحانی خبر داد و تصریح کرد: برای اطمینان از رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قبل، حین و بعد از آزمون، کارشناسان بهداشتی در حوزه امتحانی حضور دارند، بنابراین دانش آموزان دارای علائم بالینی مانند تب و یا نشانه های ابتلا به بیماری در اتاق ایزوله قرار می گیرند.

حیدرزاده ادامه داد: دانش آموزان دارای بیماری های زمینه ای که ممکن است با ابتلا به کرونا دچار مشکل شوند نیز در اتاق ایزوله جداگانه دیگری در حوزه امتحانی قرار خواهند گرفت.

وی از والدین خواست بیرون از محل آزمون تجمع نکنند و گفت: به محض خروج دانش آموزان از محل آزمون آنها را از مدرسه به منزل ببرید تا از تجمعات دانش آموزی خودداری شود.

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان طی شبانه روز گذشته، یادآور شد: در حال حاضر ۴۴۰ بیماری کرونایی در سطح بیمارستان ها بستری هستند و حال ۹۰ بیمار وخیم است.

حیدرزاده، با بیان اینکه شهرستان های گیلان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند، خاطرنشان کرد: بیماری در گیلان همچنان فعال است و لذا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن در همه فضاها الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار