در چهاردهمین جشنواره شهید مطهری در تبریز؛

صومی: تمدن بدون دانشگاه معنایی ندارد

تبریز(پانا)- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت دانشگاه از ابتدا با تمدن عجین بوده و تمدن بدون دانشگاه معنایی ندارد؛ دانشگاه باید خوبان و استعدادهای برتر را جذب کرده و خوب تربیت کند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
صومی: تمدن بدون دانشگاه معنایی ندارد

غلامرضا اصغری، جانشین معاون آموزشی وزیر بهداشت در چهاردهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شهید مطهری، چهره علمی و تفکر صحیح دینی را در کشور ترویج کردند و به دلیل نوع نگاه درست دین و اعتقادات شهید شدند؛ یادشان را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزو دانشگاه‌های برتر کشور است، اظهار کرد: از همه کسانی که در این دانشگاه سعی کردند، تا دانشگاه علوم پزشکی تبریز همواره جزو دانشگاه‌های رتبه‌ی یک تا سوم کشوری باشد، تقدیر می‌کنیم.

غلامرضا اصغری در پایان گفت: تلاش همه افراد در سطح دانشگاه برای تداوم و حفظ کیفیت آموزش، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه، ضمن قدردانی از کسانی که تلاش می‌کنند تا دانشگاه،دانشگاه بماند بیان داشت: دانشگاه یک هویت است و هویت دانشگاه، در آموزش عجین شده است. اگر دانشگاه های نسل اول تا پنجم را در نظر بگیریم، نتیجه می‌گیریم که هر پنج دانشگاه اصولا با آموزش هویت پیدا کرده‌اند.

محمد حسین صومی اظهار کرد: پژوهش و کارآفرینی بدون آموزش معنایی ندارد؛ لذا هر کسی که وارد دانشگاه می‌شود باید به قسمت آموزش دقت بیشتری کند.

وی به تمدن سازی دانشگاهها اشاره کرد و افزود: دانشگاه از ابتدا با تمدن عجین بوده و تمدن بدون دانشگاه معنایی ندارد؛ دانشگاه باید خوبان و استعدادهای برتر را جذب کرده و خوب تربیت کند. باید کسانی که از هویت دانشگاه صیانت می کنند و نیز فارغ التحصیلان را به خوبی حفظ کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز درمورد نمره گرفتن دانشجویان یادآور شد: دانشجویان این موضوع را جدی بگیرند چرا که حتی یک دهم هم به نمره آنها افزوده یا کاسته نخواهد شد. همه این تلاشها نشان دهنده این است که برای آموزش ارزش قائل هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: هیچ تغییری در جهان از جمله بالا رفتن دلار، قرار داد وین، انتخابات و هیچ چیز دیگر نمی‌تواند عهد پیشین ما، یعنی پایبندی به هویت دانشگاه را خدشه دار کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جشنواره گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاونت آموزشی با داشتن یازده دانشکده، چهار مجتمع آموزش عالی سلامت، ۸۷۰ عضویت علمی و حدود ۸ هزار و ۴۹۵ دانشجو در ۲۰۹ رشته، در حال خدمت رسانی به اعضای هیئت علمی و دانشجویان است.

وی اضافه کرد: پایبندی به آئین نامه ها و مقررات آموزشی، عمده ترین هدف در معاونت آموزشی می‌باشد که با تغییر آئین نامه ها و استاندارد سازی آموزشی، بازنگری هایی انجام شده است.

علی تقی زادیه در مورد واکسینه شدن دانشجویان تشریح کرد: نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که در بالین بودند، واکسینه شده‌اند؛ واکسیناسیون قبل از عید سال 1400 آغاز شد و تمامی دانشجویانی که در بالین بیماران حضور داشتند، واکسینه شدند. همچنین دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله دانشگاه هایی بوده که قبل از دانشگاه های دیگر، واکسینه کردن دانشجویان را آغاز کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: در خصوص المپیاد دانشجویی در چند سال گذشته فعالیت های خوبی با حمایتهای ریاست دانشگاه و همکاران در معاونت آموزشی انجام شده است و بعد از دانشگاه تهران از نظر دریافت مدال در جایگاه دوم هستیم.

تقی زادیه به ایده‌های دانشجویان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۴۰ ایده‌ی برتر به جشنواره آموزشی شهید مطهری ارائه شده است که از این تعداد ۱۲۰ ایده داوری اولیه شد و در نهایت شش ایده به عنوان ایده برگزیده و 15 ایده به عنوان ایده‌ی برتر انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار