افزایش غلظت اُزن در تهران

تهران (پانا) - کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون در محدوده قابل قبول قرار دارد اما افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق طی روز کاهش نسبی کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۸۵۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش غلظت اُزن در تهران

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده‌ «ازن» در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش نسبی کیفیت هوا وجود دارد همچنین با وزش باد نسبتا شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گرد و خاک از مناطق مستعد می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا شود. با تداوم ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

صبح روز فردا (۲۹ اردیبهشت ماه) پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق افزایش تردد خودروها و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا را به‌ دنبال داشته باشد. به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. بااین حال افزایش غلظت آلاینده «ازن» در مناطق مستعد و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

با استمرار این شرایط جوی تا شامگاه فردا (۲۹ اردیبهشت ماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق ‌پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۷۲ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۵ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار