ترم جدید دانشگاه‌ها؛ حضوری یا مجازی؟

تهران (پانا) - پاندمی کرونا بیش از یک سال است که نظام آموزش عالی را تحت تاثیر قرار داده است، زمزمه‌های بازگشایی دانشگاه‌ها از نیمسال تحصیلی مهرماه 1400 مطرح شده و وزارت علوم شروطی را برای حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها مطرح کرده است.

کد مطلب: ۱۱۸۵۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ترم جدید دانشگاه‌ها؛ حضوری یا مجازی؟

نیمسال دوم تحصیلی دانشجویان کم کم رو به پایان است و از همین حالا این پرسش مطرح است که آیا سال تحصیلی آینده همچنان مجازی خواهد بود و یا اینکه دانشجویان، بعد از یک سال تحصیلی مجازی، دوباره وارد کلاس‌های درس خواهند شد.

از طرفی یکی از چالش‌های مهم دانشگاه‌ها در شرایطی که شیوع ویروس کرونا در کشور حاکم شده، چگونگی آغاز سال تحصیلی و ورود دانشجویان جدید به دانشگاه‌هاست. هر چه که به زمان بازگشایی دانشگاه‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، نگرانی‌ها از چگونگی حضور دانشجویان مخصوصاً دانشجویان ورودی جدید افزایش می‌یابد.

با آغاز واکسیناسیون در کشور امید به افزایش ایمنی در برابر ویروس کرونا افزایش یافته است و طبق اعلام وزارت بهداشت بخش اعظمی از گروه‌های هدف تا مهرماه سال جاری واکسینه می‌شوند. با سرعت گرفت روند

واکسیناسیون در کشور زمزمه‌های بازگشایی دانشگاه‌ها برای آموزش حضوری مطرح شده است اما مسئولان وزارت علوم حضوری شدن آموزش عالی را مشروط به سلامت بودن دانشجویان اعلام کردند.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم در اینباره گفته است که حضوری شدن آموزش‌ در دانشگاه‌ها منوط به حفظ سلامتی افراد است و اگر واکسیناسیون انجام شود و شهرها در شرایط زرد و آبی قرار گیرند، کلاس‌ها حضوری می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین از ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت در این خصوص خبر داد و گفت: اولویت برای واکسیناسیون مطالبه دانشجویان است و آموزش حضوری نباید بیش از این به تعویق بیفتد.

البته تاکنون روسای دانشگاه‌های تهران، فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان درخواست‌هایی برای واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیات علمی داشته‌اند اما بر اساس آنچه اکنون از وضعیت بیماری کرونا در کشور شاهد هستیم که هر چند وقت یک بار دچار موج جدیدی می‌شود، رفتن دانشجویان به دانشگاه‌ها و نشستن پشت میز و صندلی‌های کلاس‌های درس، تا حدودی دور از واقعیت است. این در حالی است که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اعلام کرده است که سال تحصیلی آینده برای دانشجویان حضوری خواهد بود. حالا باید منتظر ماند و دید که این امر تا چه اندازه می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار