نحوه تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی

تهران (پانا) - معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل «نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی» را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نحوه تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بر این اساس؛ متقاضیان تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته؛ حوزه‌های علمیه، مدرسه عالی شهید مطهری، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا (س)، جامعه المصطفی (ص)، سازمان اوقاف و امور خیریه، به‌منظور ایجاد هماهنگی وحدت رویه، از ابتدای «سال تحصیلی 1401-1400» و بعدازآن، باید درخواست­های خود را به اداره آموزش‌وپرورش شهرستان/ منطقه/ ناحیه، ارائه کنند.

گفتنی است؛ درخواست ­های واصله، پس از بررسی‌های لازم، در صورت تأیید، از طریق اتوماسیون اداری به معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ارسال تا نسبت به صدور مجوز از سوی کمیته علوم و معارف اسلامی اقدام و به استان ابلاغ شود.

بر اساس این بخشنامه؛ شهرستان‌هایی که دبیرستان علوم و معارف اسلامی (اعم از دولتی، وابسته و غیردولتی) در آن مناطق دایر نمی‌باشد، می‌توانند نسبت به تأسیس این دبیرستان‌ها به‌صورت دولتی اقدام نمایند. نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی این مدارس و ارزیابی از عملکرد آن‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوط، بر عهده اداره آموزش‌وپرورش شهرستان، منطقه،‌ ناحیه و اداره کل آموزش‌وپرورش استان است و دستگاه مؤسس، باید پشتیبانی و نظارت‌های ویژه خود را در رعایت قوانین و مقررات جاری در این مدارس اعمال کنند.

یادآوری می‌شود؛ تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی غیردولتی، تابع ضوابط و مقررات قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب سال 1395 است و مؤسس، پس از اخذ مجوز از شورای نظارت، باید جهت راه‌اندازی رشته علوم و معارف اسلامی به‌صورت (ضمیمه-مستقل) از کمیته علوم و معارف اسلامی «تأییدیه» لازم را دریافت کند.

متن دستورالعمل را مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار