مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اولین یادواره سرباز ولایت، همکلاسی آسمانی:

پاسداشت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رسالت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اولین یادواره سرباز ولایت همکلاسی آسمانی گرامیداشت ۷۲ شهید معلم و دانش آموز آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشهد مقدس با محوریت سردار دلها شهید سلیمانی گفت پاسداشت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رسالت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۱۸۵۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پاسداشت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رسالت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه ۷۲ شهید معلم و دانش آموز آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشهد مقدس گفت: در همه جوامع عنصر مقابله با ظلم و تجاوز یک موضوع مقدس و پذیرفته شده است و همواره مردان غرور و دلاوری در مقابل آن ایستادگی می کنند، حال اگر این ایستادگی رنگ و بوی الهی داشته باشد از تقدس بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت با ایستادگی مردانی غیور و دلیر برای دفاع از دین، کیان و ملت در مقابل ظلم و تجاوز گروهی فاسد ایجاد می شود گفت: امام خمینی (ره) در دوران جنگ فرمودند چه کشته شویم و چه بکشیم پیروزی است، اگر کشته شویم شهادت در راه خداست که سعادتی بالاتر از آن نیست و اگر بکشیم متجاوز را به سزای اعمالش رسانده ایم و به ظفر دست یافته ایم که پیروزی در راه خداست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه باورها، اعتقادات، ایمان قلبی و درونی است که انسان را به مرتبه ای می رساند که جانش را نثار دیگران کند و نیاز دیگران را بر نیاز خود ارجح بداند افزود: پاسداشت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت یکی از رسالت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

خدابنده در پایان گفت: برگزاری چنین مراسماتی به بازگویی خاطرات و فضائل شهدا و آشنایی نسل جوان با این الگوها کمک شایان توجهی می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار