مهارت آموزی، راه حل رفع مشکل اختلالات یادگیری در آموزش مجازی است

تهران(پانا)- فاطمه بابایی، آموزگار دبستان حضرت معصومه (س)، منطقه ۱۷، در نهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی، راه حل رفع مشکل اختلالات یادگیری در آموزش مجازی است

فاطمه بابایی در گفتگو با خبرنگار پانا در رابطه با تجربه خود در تشخیص و کاهش اختلالات یادگیری دانش آموزان پایه ابتدایی صحبت کرد.

بابایی گفت: با توجه با بحران به وجود آمده در دنیا بر اثر ویروس کووید ۱۹، بستر آموزش نیز دچار مشکلات و دگرگونی هایی شد که معلمان باید در شرایط به وجود آمده با نوآوری و روش های خلاقانه، مسیر خود را هموار می کردند. چرا که فعالیت های تعلیمی و تربیتی یک جریان مستمر و مداوم است که هیچ عاملی آن را نمی تواند متوقف کند.

وی در ادامه افزود: در چالش به وجود آمده بسیاری از معلمان راه های جدیدی در فرآیند یاددهی و یادگیری ابداع کردند. یکی از موضوعاتی که من در شرایط به وجود آمده با آن درگیر بودم موضوع اختلالات یادگیری دانش آموزان و چگونگی تشخیص و کاهش آن در شرایط آموزش مجازی بود.

بابایی گفت: از رویکرد (راه حل محور و مهارت آموزی راه حل محور والد کودک) استفاده کردم. در این تکنیک که دارای ۱۵گام است، بدون اینکه برچسب اختلال یا بیماری به کودک بزنیم، به دنبال این هستیم که او چه مهارتی را لازم دارد. به عبارتی مشکل، تبدیل به مهارت می شود. بعد از مشخص کردن مهارت، ۱۴ گام دیگر تکنیک را به تدریج در همان کلاس مجازی خود در پیام رسان شاد پیاده کردم. تمرینات دانش آموزان برای کسب مهارت نیز به شکل بازی و تمرینات مفرح بود.

بابایی افزود: بعد از چند ماه روش خود را ارزیابی کردم. شواهد حاکی از آن بود که دقت و توجه، حافظه دیداری و شنیداری و ... دانش آموزان افزایش و بهبود پیدا کرده است. برای دانش آموزانی هم که هیچ نوع مشکل آموزشی نداشتند ،به انتخاب خودشان مهارت خوشنویسی را در نظر گرفتم که از این روش مهارت آموزی بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار