کانون های فرهنگی تربیتی، محیطی امن برای مهارت آموزی دانش آموزان

تهران(پانا)- پرکردن اوقات فراغت با برنامه های متنوع همراه با ایجاد شادابی و نشاط از ضروریات است و کانون های فرهنگی تربیتی درکنار فرآیند تعلیم و تربیت در آموزش وپرورش برای تحقق این هدف، محیطی امن برای مهارت آموزی و نشاط دانش آموزان به وجود آورده است.

کد مطلب: ۱۱۸۲۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کانون های فرهنگی تربیتی، محیطی امن برای مهارت آموزی دانش آموزان

طاهره پورمحمود؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه۱۷ ضمن بازدید از کانون فرهنگی تربیتی ابوذر گفت: کانون های فرهنگی تربیتی، مرکزی برای دانش آموزان است که تلاش دارند از طریق فعالیت های گروهی و اجرای برنامه های کاربردی، پویا و روزآمد برای تحقق اهداف آموزش و پرورش در دوره های مختلف تحصیلی به وی‍‍‍‍‍ژه با استفاده از فرصت مناسب اوقات فراغت دانش آموزان، در محیطی سالم و امن گام بردارند.

وی افزود: کانون های فرهنگی تربیتی ضمن تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی و آشنا ساختن دانش آموزان با ارزش های فرهنگی، زمینه ارتباط صمیمی و معاشرت سازنده اجتماعی دانش آموزان عضو را فراهم می سازند تا وجدان جمعی، خود اتکایی و قدرت تصمیم گیری آنان را تقویت کنند و برای زندگی اجتماعی و ایفای نقش موثر در تلاش همسو برای رسیدن به اهداف مشترک، مهارت لازم را به دست آورند.

پورمحمود گفت: اوقات فراغت دانش آموزان نوجوان می تواند نقش به سزایی در پرورش و رشد ابعاد مختلف شخصیت آنان داشته باشد، به خصوص که نوجوان به علت شرایط و ویژگی های این دوران باید هم با تغییرات درونی، شناختی و بدنی خود سازگار شود و هم در همان زمان ناگزیر از سازگاری با مجموعه ای از نظام بخش ها ارزش ها و قانون ها و نظام های بیرونی و خارجی باشد و در راه مستقل شدن گام بردارد.

وی در ادامه افزود: کانون های فرهنگی - تربیتی با هدف پر کردن و بارورکردن اوقات فراغت دانش آموزان مدارس با برنامه های گوناگون به منظور رشد و تعالی ابعاد مختلف شخصیت آنان فعالیت می کنند.
طاهره پورمحمود در بازدیدی که از کانون فرهنگی تربیتی ابوذر داشت، بر حفظ و نگهداری فضای کانون های فرهنگی تربیتی تاکیدکرد.

وی نقش موثر کانون های تربیتی در پر کردن اوقات فراغت تابستان دانش آموزان و برگرداندن شادابی، نشاط و سرزندگی به دنیای کودکان و نوجوانان که دیر زمانی را در منازل خود به ناچار سپری کرده اند، بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: فرزندان ما در ایام پسا کرونا نیاز به حضور در جمع های سالم همسالان، مهارت آموزی، ورزش و تفریح دارند. باحفظ و نگهداری فضاهای کانون ها، برنامه ریزی بلند مدت برای ایجاد طرح های نو و خلاقانه در این مسیر می توانیم گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار