سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

تحقق 98 و 6 دهم درصدی بودجه سال 99

تهران (پانا) - بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، عملکرد منابع عمومی دولت در سال ۱۳۹۹ نسبت به مصوب آن، ۹۸.۶ درصد تحقق پیدا کرده که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ حدود ۳۷.۲ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۸۴۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تحقق 98  و 6 دهم درصدی بودجه سال 99

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، بر اساس آمار منتشر شده از این نهاد درآمد دولت در سال ۹۹ حدود ۵۶۳ هزار میلیارد تومان و هزینه ۵۶۲ هزار میلیارد تومان بوده که حاکی از ۷۱۹ میلیارد تومان تراز مثبت است.

بر اساس این گزارش سال ۱۳۹۹ برخلاف فشارهای اقتصادی و سیاسی، میزان تحقق منابع عمومی دولت به ویژه در بخش حاصل از صادرات نفت خام معادل ۹۸.۶ درصد بودجه بود.

ثبت تراز مثبت ۷۱۹ میلیارد تومانی برخلاف این فشارها در حالی صورت گرفت که سازمان برنامه و بودجه کشور، نه تنها یارانه‌ها و حقوق و مزایای کارکنان را بدون تاخیر پرداخت کرد، بلکه اقدام به اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی فرهنگیان و پرداخت معوقات ایثارگران و فوق‌العاده ویژه کادر درمان کرد.

هزینه‌های جاری دولت در سال گذشته تنها ۳۳ درصد و هزینه‌های عمرانی ۶۶ درصد رشد داشته است.

در ۱۷ آذرماه سال ۹۹ «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که پس از فراز و نشیب های فراوان و اصلاح تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار