۸ فوتی و ۵۳ بستری جدید بیماری کرونا در اردبیل

اردبیل (پانا) - با جان باختن ۸ نفر دیگر بر اثر بیماری کرونا در استان اردبیل، تعداد فوتی‌های کرونا در استان به هزار و ۸۹۹ نفر رسید.

کد مطلب: ۱۱۸۳۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۸ فوتی و ۵۳ بستری جدید بیماری کرونا در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۵۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده که متاسفانه ۸ نفر از هموطنان ما جان خودرا از دست دادند.

او افزود: از ۵۳ بیمار بستری‌شده جدید، ۳۶ نفر از اردبیل، ۷ نفر از پارس‌آباد، ۴ نفر از مشگین‌شهر، یک نفر از گرمی، یک نفر از نمین، یک نفر از بیله سوار و ۷ نفر از خلخال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: همچنین ۷۱ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده بیان کرد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۴۰۰ نفر رسید که نسبت به دیروز کاهش ۲۶ موردی داشته و از این تعداد ۷۴ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

او تصریح کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، نمین، اصلاندوز، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم استان گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین عامل پیشگیری از انتقال کرونا، زدن ماسک است و اگر ماسک موثر نبود همه کادر درمان بیمارستان‌ها به‌خصوص در بخش‌های ویژه در همان روز اول، مبتلا می‌شدند.

حبیب‌زاده با اشاره به اهمیت زدن ماسک در دورهمی‌ها اظهار کرد: در دورهمی‌های خانوادگی معمولا از ماسک استفاده نمی‌شود که در این موارد اگر یک نفر مبتلا باشد ممکن است چند نفر دیگر را درگیر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار