تولید نخستین مستند حوزه هنری استان زنجان در 1400

زنجان ( پانا )- مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» با رویکرد روایتی از امیر سرتیپ خلبان واعظی به کارگردانی ابوالفضل گلفام و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان زنجان در ابتدای سال 1400 تولید شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید نخستین مستند حوزه هنری استان زنجان در 1400

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان؛ مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار»، نخستین کار مستند حوزه هنری استان زنجان در سال 1400 است که به روایت فعالیتها‌ی فرهنگی اجتماعی امیر سرتیپ خلبان واعظی پرداخته است.

مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» در مدت زمان 40 دقیقه به کارگردانی ابوالفضل گلفام و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان زنجان تولید شده و محل فیلمبرداری این مستند استان‌های کرمانشاه و زنجان (شهرستان صائین قلعه) بوده است.

امیر سرتیپ خلبان واعظی، جانباز 70 درصد و از همرزمان شهدای خلبان علی‌اکبر شیرودی و احمد کشوری است که در راستای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی با کمک خیرین توانسته‌اند در خصوص کارآفرینی معلولان گام‌های مثمرثمری را بردارند. خلبان واعظی، در شرایط و رکود اقتصادی پیش آمده در کشور و با توجه به شیوع ویروس کرونا توانسته است با فراهم کردن وسایل کار و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک در راستای کمک به ارتقاء سطح سلامت جامعه موجب اشتغال‌زایی برای معلولان شود.

شیوع ویروس کرونا از جمله دغدغه‌های اخیر جهان بوده و اهمیت آن تا حدی است که می‌طلبد، هنرمندان، دست‌اندکاران و متولیان شهر و کشور در امر اطلاع‌رسانی و مهار آن در حیطه تخصصی خود فعالیت کنند تا با روایت فعالیت‌های افراد شناخته شده و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های جهادی به اهمیت و تأثیرگذاری ویژه این قبیل موضوعات بپردازند.

شایان ذکر است که حوزه هنری استان زنجان به عنوان یک نهاد فرهنگی و هنری در سال 1400 نیز طبق سنوات گذشته در راستای تولید آثاری با مضامین فعالیت‌های جهادی و ارزشی خیرخوانه به تولید آثار مستند کوتاه اقدام نموده است. مستند کوتاه «مجرمین»، «دلتنگی»، «در خانه مانده‌ها» و «مرگ، کرونا، تولد» چهار مستند تصویری تولید شده در حوزه هنری استان زنجان با موضوع ویروس کرونا در سال 1399 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار