مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت،

وضعیت بیماری کرونا در گیلان بسیار شکننده است

رشت (پانا) -مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت اگر چه آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا کاهش یافته، اما این وضعیت بسیار شکننده است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت بیماری کرونا در گیلان بسیار شکننده است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حسن رخ‌شاد اظهارکرد: هم اکنون ۵۲۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند که ۱۰۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای کاهش آمار بیماران بستری در بیمارستان ها خاطرنشان کرد: در زمان حاضر آمار بیمار مبتلا به کرونا در این استان نسبت به دو ماه گذشته «اسفندماه» پارسال نزدیک به دو برابر شده است.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی را تنها راه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا عنوان و تصریح کرد: همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شستشوی دست ها و عدم تردد های غیرضروری و مسافرت نکردن از مهمترین راه های پیشگیری از انتشار کرونا است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات عید سعید فطر بیان کرد: مسافرت ها موجب انتشار ویروس کرونا و شعله ور شدن بیماری می شود و از مردم درخواست می شود که به هیچ وجه مسافرت نکنند.

رخ شاد خاطرنشان کرد: هم اکنون جز سه شهرستان گیلان شامل املش، شفت و تالش که در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند، بقیه شهرستان های این استان نارنجی هستند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان یادآور شد: تاکنون واکسن کرونا به حدود ۶۰ هزار نفر از جامعه هدف در استان گیلان «بر اساس اولویت ها» تزریق شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار