در نشست نمایندگان شورای عالی در آموزش و پرورش استانها؛

امانی: کنکور نظام تعلیم و تربیت را حلق آویز کرده است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد کنکور یک سد بزرگی برای آموزش و پرورش است که باید با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط برای آن یک فکر اصولی و اساسی کرد، نباید اجازه داد آموزش و پرورش بیش از این تحت تاثیر کنکور قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
امانی: کنکور نظام تعلیم و تربیت را حلق آویز کرده است

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست نمایندگان این شورا در آموزش و پرورش استانهای کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: از اینکه شما عزیزان قبول زحمت کرده و کار تبیین و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی را بر عهده گرفته اید و یار و همراه ما در استان ها هستید، ممنون و سپاسگزارم. شورای عالی آموزش و پرورش در طول تاریخ تشکیل خود بر سه اصل اساسی اصالت، اتقان و استقلال استوار بوده است.

وی اظهار کرد: اصالت یعنی اینکه تاریخ تشکیل و شرح وظایفی که برای آن تعریف شده و افراد برجسته و زبده ای که عضو آن بوده اند، سعی در حل مشکلات آموزش و پرورش داشته اند. دوم اتقان، یعنی اینکه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، پژوهش محور و بر اساس کارکارشناسی تهیه و تدوین شده اند، شما به ندرت مصوبه ای را از این شورا پیدا می کنید که دارای مشکل باشد. سوم استقلال، این شورا از زمان تشکیل تاکنون تحت تاثیر هیچ گروه و یا حزب سیاسی نبوده و تنها هم و غم آن بهبود روند آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم بوده است.

امانی ابراز داشت: یکی از وظایف سنگین ما در شورای عالی آموزش و پرورش، ایجاد حس اطمینان و اعتماد در خانواده های دانش آموزان و فرهنگیان که جایی هست کار رصد امور آموزش و پرورش را برعهده دارد و آنها می توانند به این شورا به عنوان یک نقطه اتکا تکیه کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به یکی دیگر از وظایف مهم دبیرخانه شورای عالی، گفت: ، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش یکی دیگر از وظایف مهم دبیرخانه این شورا است، باید فضایی را بوجود بیاوریم که کنشگران حوزه آموزش و پرورش براحتی بتوانند مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را شناسایی، نقد و بررسی کرده و به این شورا منتقل کنند.

وی با اشاره به هدف اصلی و اساسی مصوبات شورای عالی افزود: هدف اصلی مصوبات این شورا، تسهیل روند نظام تعلیم و تربیت است، در این راه نیازمند کمک، مشارکت و همکاری همه شما و فرهنگیان عزیز هستیم تا با کمک همدیگر باری از روی دوش آموزش و پرورش برداریم.

امانی تصریح کرد: یکی از مصوباتی که برای شکوفایی و استقلال کاری مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده است، آئین نامه اجرایی مدارس است در این آئین نامه اختیارات زیادی به مدرسه و شورای آن واگذار شده است که مدیران مدارس می توانند با استناد به آن از حق و حقوق مدرسه خود دفاع کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این شورا 10 سال قبل از انقلاب مشروطه در ایران شکل گرفته است، بیان داشت: ما در آستانه آغاز یکصدمین سال تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش هستیم، باید بتوانیم در کنار همدیگر از این رویداد مهم به بهترین وجه برای معرفی کارکردها و ارتقای جایگاه و شانیت شورای عالی آموزش و پرورش استفاده کنیم.

امانی افزود: تمامی قوانین و مقرراتی که باید در حوزه آموزش و پرورش اجرا شود اول باید به تایید این شورا برسد و این اختیاری است که مجلس محترم بر اساس قانون تشکیل این شورا به آن داده است. اصل و اساس کار ما در شورای عالی تبعیت از قانون و قانونمداری است.

وی تاکید کرد: باید از مصوبات شورای عالی صیانت کنیم و اجازه ندهیم به راحتی این مصوبات را نادیده بگیرند، تمام سعی ما باید اجرای دقیق و منسجم مصوبات شورای عالی باشد.

امانی طهرانی با درخواست از نمایندگان شورای عالی، گفت: از شما عزیزان در استانها انتظار داریم در جلسات شورای آموزش و پرورش و دیگر جلسات استانها، با توجه اصل کنشگری، مصوبات این شورا را بررسی و مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را به این شورای منعکس کنید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: کنکور یک سد بزرگی برای آموزش و پرورش است که باید با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط برای آن یک فکر اصولی و اساسی کرد، نباید اجازه داد آموزش و پرورش بیش از این تحت تاثیر کنکور قرار گیرد. کنکور نظام تعلیم و تربیت را حلق آویز کرده و نفسش را به شماره انداخته است، باید آموزش و پرورش را نجات داد و مسیر توسعه و پیشرفت آن را هموار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار