علی فیروزی در گفت‌وگو با پانا

کادر فنی مقصر نتایج ضعیف صنعت نفت آبادان نیست؛ با دریافت گل زودهنگام، تیم سکته کرد

تهران (پانا) - سرپرست تیم صنعت نفت آبادان معتقد است این تیم با استرس نباختن روبرو شده و همین استرس باعث شده که روند حرکتی آنها بر خلاف نیم فصل اول باشد و تن به شکست خانگی مقابل آلومینیوم اراک بدهند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کادر فنی مقصر نتایج ضعیف صنعت نفت آبادان نیست؛ با دریافت گل زودهنگام، تیم سکته کرد

علی فیروزی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به روند نزولی تیم صنعت نفت آبادان در هفته‌های اخیر اظهار داشت: « مقابل آلومینیوم اراک شروع خوبی در نیمه اول نداشتیم اما در نیمه دوم واقعاً خیلی خوب بازی کردیم و سه الی چهار موقعیت خوب گلزنی هم به دست آوردیم اما به راحتی از دست رفت. اگر بخواهیم این مسائل را کنار هم بگذاریم، تیم از لحاظ روانی آماده نیست و تحت فشاریم. باید بپذیریم که خودباوری تیم ما پائین آمده است. فاصله گرفتن بازیکنان از شرایط مسابقه هم می‌تواند دلیل دیگری بر این مشکلات باشد. ترس از شکست باعث شده حتی در دادن پاس‌های ساده استرس داشته باشیم. در ضربات نهایی هم این استرس و اضطراب مشهود است. این وضعیت گریبان‌گیر بازیکنان باتجربه ما هم شده است.»

وی ادامه داد: « از دست رفتن موقعیت‌ها اصلاً ربطی به کادر فنی ندارد و به ضعف مربی برنمی‌گردد. آنها هر کاری که لازم بود را کرده‌اند. وقتی موقعیت گل خراب می‌شود، علامت این است که قطعاً پای مشکلات دیگر، استرس و مسائل روحی روانی در میان است. این مسئله را کادر فنی در تلاش هستند تا برطرف کنند. بخش بزرگی از فوتبال در کنار مسائل فنی، مسئله روحی روانی است. استرس نباختن خیلی در شکست ما تأثیرگذار بود و این اتفاق افتاد. متأسفانه در اوایل نیمه اول گل خیلی بدی خوردیم. دروازه‌بان ما که در بیشتر بازی‌ها همیشه ناجی تیم ما می‌شد و گلری عالی داشت، متأسفانه با خوردن گل بد، به تیم ما شوک داد. اصلاً تیم ما بعد از این گل زود هنگام سکته کرد. اصلاً فکر نمی‌کردیم، دروازه‌بانی که این قدر خوب کار کرده، به این شکل گل بخورد. همه چیز دست به دست هم داد و متأسفانه باختیم.»

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تصریح کرد: « بعد از هفته‌ها یک بازی داخل خانه مقابل آلومینیوم داشتیم تا جبران مافات کنیم اما گل زودهنگام همه برنامه‌های تیم را به هم ریخت. ما حتی برای زدن یک گل استرس داشتیم. وقتی عقب افتادیم این فشار بیشتر شد و نتوانستیم از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنیم. تیم ما به هم ریخت و جبران گل خیلی سخت بود. البته ما واقعاً بدشانسی هم آورده‌ایم و در خیلی از بازی‌ها مستحق شکست نبودیم.»

علی فیروزی ادامه داد: « پرسپولیسی که در لیگ قهرمانان آسیا این قدر با قدرت و مالکیت توپ بازی کرد و در ایران تیم اول است، حتی مقابل ما نتوانست مالکیت زیادی داشته باشد. اصلاً به آنها موقعیت آنچنانی ندادیم و حتی فرصت گلزنی هم داشتیم. این ما بودیم که خوب بازی کردیم و گل نزدیم. نمی‌دانم حالا چرا تیم ما اینطور شده است. تیم آلومینیوم وقتی پیش افتاد، در نیمه اول باز هم یک موقعیت گل داشت اما در نیمه دوم توانست از اندوخته‌اش محافظت کند. آنها تیم قابل احترامی بودند، وقتی تیمی می‌تواند از گلش محافظت کند و دنبال ضد حمله است، من اسمش را فوتبال دفاعی نمی‌گذارم. در فوتبال الان تیم‌ها اول برای گل نخوردن می‌روند و بعد دنبال گل زدن هستند. آنها به خوبی حرف مربیانشان را پیاده کردند و وقتی 80 دقیقه از گلشان دفاع کردند، یعنی تیم خوبی بودند. دفاع کردن خوب، اولین مرحله خوب حمله کردن است.»

وی با بیان اینکه باشگاه هیچ اولتیماتومی به پورموسوی نداده و بخشی از مشکلات مالی برطرف شده است، گفت: « فعلاً پورموسوی در تیم حضور دارد و اتفاقی نیفتاده است. باشگاه هیچ صحبتی در مورد تغییر کادر فنی نداشته و اولتیماتومی هم به کادر فنی ندادند. آنها با قدرت کارشان را دنبال می‌کنند و در تلاش هستند تا تیم بتواند به روند خوبش برگردد. مشکلات مالی در تیم‌های وزارت نفت که برای دیروز و امروز نیست و سال‌هاست درگیر آن هستند. امسال تیم ما در شرایط خیلی خوبی بود و پول ندادن در روند ما تأثیر گذاشت. مثل این می‌ماند که کت و شلوار داماد را بعد از عروسی به او بدهند. پرداخت پول اگر به موقع بود می‌توانست به تیم کمک کند و می‌توانستیم بازیکنان مد نظر را برای تقویت تیم جذب کنیم. دو هفته قبل بخشی از مطالبات را پرداخت کردند اما دیگر نقل و انتقالاتی در کار نبود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار