بحری‌زاده خبر داد

تربیت بیش از ۶ هزار دانش‌آموز خبرنگار در راستای بسته تحولی

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار دانش‌آموز خبرنگار را تربیت شده است، گفت فاز چهارم این دوره با هدفگذاری ۶۰ هزار خبرنگار در ۳۷ هزار مدرسه متوسطه اول و دوم و ۱۸ هزار مدرسه ابتدایی طراحی شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تربیت بیش از ۶ هزار دانش‌آموز خبرنگار در راستای  بسته تحولی

اسماعیل بحری‌زاده در مراسم هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم و سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی که به صورت زنده از شبکه دانش‌آموزی شاد پخش شد، ضمن تبریک هفته معلم به معلمان و مربیانی که در دوران کرونا مشعل تعلیم و تربیت را روشن نگه داشتند و اجازه ندادند فعالیت‌های سازمان متوقف شود اظهار کرد: لازم است از حمایت‌های وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های سازمان و بسته تحولی تحت عنوان هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی تشکر کنم همچنین باید از حمایت‌های دکتر کاظمی رئیس سازمان نیز تشکر کرد زیرا با هدایت‌های مدبرانه خود، ما را در مسیر تعلیم و تربیت آینده سازان میهن اسلامی مان پشتیبانی کردند.

وی ضمن تشکر از مدیران کل معاونت پرورشی، مشاوران سازمان دانش‌آموزی همچنین مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور افزود: مربیان سازمان به صورت افتخاری و از روی احساس مسئولیت جهادگونه تلاش می‌کنند که باید از آنان نیز تشکر و قدردانی کرد.

بحری‌زاده عنوان کرد: دانش‌آموزان تشکیلات پیشتازان، مجالس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در دوران کرونا خوش درخشیدند، حضور پرشکوهی را به نمایش گذاشتند و نقش پذیری‌های ارزشمندی را در قالب برنامه‌ها و پویش‌ها ایفا کردند.

اصول تاکید شده در سازمان دانش‌آموزی

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت: به دستور دکتر کاظمی در سازمان چند اصل را به عنوان محور در برنامه‌های سال تحصیلی جاری قلمداد کردیم؛ مهم‌ترین اصل برنامه محوری بود، اولویت بخشی و کیفیت بخشی برای ارتقابخشی به فعالیت‌ها، ارزیابی فرایندی و تاکید بر بهره وری در سازمان نیز از جمله این موارد بود.

وی اظهار کرد: بسته تحولی سازمان نیز با راهبرد توسعه ضریب نفوذ فعالیت‌ها در ۳ حوزه پیشتازان، توسعه شبکه ارتباطی مجلس دانش‌آموزی و اتصال به شورای دانش‌آموزی و رسالت تربیتی خبرگزاری پانا طراحی شده است.

جذب بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در سازمان دانش‌آموزی

بحری‌زاده عنوان کرد: ماموریت سازمان که براساس اساسنامه سازمان در سال ۷۸ به تصویب رسید زمینه سازی برای تربیت دانش‌آموزی و تلاش برای ارتقای جامع پذیری است در این راستا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر پیش بینی ما برای جذب دانش‌آموزان بود که به عدد ۲ میلیون ۷۰۰ هزار نفر رسیدیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: در حوزه جذب مربی افتخاری ۸۶ هزار مربی هدفگذاری شده بود که به بیش از ۱۰۱ هزار نفر رسیدیم در مجلس دانش‌آموزی نیز امسال هزار و ۱۱۱ تشکیلات با نام مجالس راه اندازی کردیم و به ۲۸ هزار نماینده مجالس رسیدیم.

وی اعلام کرد در حوزه خبرگزاری پانا بخش حرفه ای خبرنگاری مورد توجه بود و در بخش تربیت دانش‌آموزان خبرنگار در ۴ فاز جامعه هدف طراحی شد؛ در فاز اول ۲۶۰ مدرس کشوری آموزش دیدند، در فاز دوم در مراکز استان‌ها ۵۲۰ دانش‌آموز علاقه‌مند تحت آموزش قرار گرفتند و در فاز سوم در بخش شهرستان‌ها و مناطق ۴ هزار و ۲۳۰ نفر آموزش دیدند.

بحری‌زاده با بیان اینکه بیش از ۶ هزار دانش‌آموز خبرنگار را تربیت کردیم گفت: فاز چهارم با هدفگذاری ۶۰ هزار خبرنگار در ۳۷ هزار مدرسه متوسطه اول و دوم و ۱۸ هزار مدرسه ابتدایی طراحی شده است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی به تفکیک تعداد برنامه‌های پیش بینی شده در قالب بسته تحولی اشاره کرد و به بیان رشد فعالیت‌ها در هر بخش از سازمان پرداخت.

وی اعلام کرد امروز از هزار و ۵۰۰ مربی، ۳۸۴ دانش‌آموز و ۶۴ مدیر تقدیر می‌شود. همچنین بازمهندسی فعالیت‌های سازمان نیز انجام شد و لازم بود فعالیت‌ها براساس اسناد بالادستی تدوین شود.

در ادامه این برنامه برخی از مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌ها به بیان نکات و مطالبی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار