در گفت‌وگو با پانا:

هاشمی‌طبا: نامزدهای انتخابات به جای شعار، برنامه ارائه دهند

اگر کاندیداهای مقبولی از همه جناح‌ها در انتخابات حضور داشته باشند قطعاً رقابت آنان به نفع جامعه تمام خواهد شد/معرفی کابینه اقدام درستی است اما تاثیری در آرای جامعه برای داوطلب ایجاد نمی‌کند

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در دولت سازندگی درباره افزایش شعارزدگی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هشدار داد و تاکید کرد داوطلبان به جای رفتن به سمت شعار، باید برنامه ارائه دهند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی‌طبا: نامزدهای انتخابات به جای شعار، برنامه ارائه دهند

سیدمصطفی هاشمی‌طبا با اشاره به اینکه در کشورمان تفکرات متفاوتی وجود دارد و گروه‌های مختلف سیاسی در انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند به پانا گفت: «دوقطبی‌سازی در جامعه امری طبیعی است‌ و بدون آن نیز انتخابات بی‌معنا می‌شود. اگر کاندیداهای مقبولی از همه جناح‌ها در انتخابات حضور داشته باشند قطعاً رقابت آنان به نفع جامعه تمام خواهد شد.»

این سیاستمدار اصلاح‌طلب ادامه داد: «افراد زیادی اعلام کرده‌اند که در انتخابات پیش‌رو کاندیدا می‌شوند، اما باید منتظر ماند که چه اتفاقی در روزهای آینده رخ خواهد داد شاید برخی انصراف دهند، عده‌ای به نفع دیگری کنار بروند یا حتی شورای نگهبان صلاحیت بعضی از آنان را احراز نکند. در شرایط کنونی نمی‌توان درباره تکثر و تعدد نامزدها قضاوتی داشت.»

وی، معرفی کابینه توسط کاندیداهای ریاست جمهوری را اقدامی درست و مثبت ارزیابی کرد و افزود: «به اعتقاد من، چنین رویکردی تأثیری در آرای جامعه به وجود نمی‌آورد به این دلیل که معمولاً به فرد اول توجه بیشتری می‌شود؛ اینکه از چه جناحی آمده و چه برنامه‌ای دارد. بنابراین معرفی کابینه اقدام خوبی است، اما خیلی مورد جلب توجه قرار نمی‌گیرد و فقط خود رئیس‌جمهورست که آرا را جمع می‌کند یا به دست می‌آورد.»

هاشمی‌طبا در پایان پیش‌بینی کرد: «معتقدم که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 شعارها افزایش پیدا می‌کند و بیشتر از هر دوره‌ دیگری گرفتار شعارزدگی خواهیم شد. به عبارتی کاندیداها به سمت شعار می‌روند تا اینکه برنامه‌ای ارائه دهند، در حالی که نباید اینگونه باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار