انتخابات شرکت های سرمایه گداری سهام عدالت، گامی برای توسعه استانی است

اردبیل(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی و قرار گرفتن افراد قوی و توانمند در راس این شرکتها، ظرفیت بسیار خوبی در این استان ایجاد خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شرکت های سرمایه گداری سهام عدالت، گامی برای توسعه استانی است

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در گفت‌وگو با شبکه استانی صداوسیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: با توجه با بالا بودن تعداد سهامداران غیرمستقیم که در استان اردبیل تعداد آنها بالغ بر 511 هزار نفر با بیش از 6320 میلیارد تومان دارایی و سرمایه شده در صورت دقت در این انتخابات، از محل سودآوری این شرکتها دارایی های جدید ایجاد و در پروژه های توسعه ای استان سرمایه گذاری می شود.

او بیان کرد: برابر آگهی انجام شده برای آزادسازی سهام عدالت جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام در استان اردبیل ساعت 10 روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه به روش الکترونیکی در آدرس تارنمای dima.csdiran.ir برگزار خواهد شد.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: تعداد مشمولان سهام عدالت در استان اردبیل بالغ 981 هزار نفر است که 470 هزار نفر آنها مدیریت و مالکیت مستقیم را انتخاب کرده اند و مابقی (511 هزار نفر) با انتخاب و یا به صورت پیش فرض به روش غیرمستقیم باقی مانده اند که در صورت ثبت نام در سامانه سجام واجد شرایط حضور در انتخابات برای رای دادن خواهند بود.

عزیزی شرط شرکت در انتخابات را سجامی شدن دانست و گفت: هم اکنون به صورت میانگین بیش از ۶۲ درصد از سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در استان سجامی شده اند و 66 نفر برای کاندیداتوری انتخابات هیات‌مدیره ثبت نام کرده اند.

او اظهار کرد: طبق ماده87 قانون تجارت، حد نصاب تشکیل جلسات مجمع عمومی عادی در دعوت و آگهی اول با حضور دارندگان نصف بعلاوه یک سهام قانونی خواهد بود.

معاون استاندار اردبیل بیان کرد: چنانچه در این نوبت تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب نرسد، انتخابات به دور بعدی موکول خواهد شد.

عزیزی افزود: در دعوت دوم با حضور هر تعداد از صاحبان سهام دارای حق رای انتخابات اعضای هیئت مدیره، قانونی خواهد بود.

او گفت: برای اینکه سهام داران در چنین شرایطی حق رای و انتخاب را از خود سلب نکنند، توصیه می شود حتماً در سامانه سجام ثبت نام کرده و خود را برای آن روز آماده کنند.

معاون استاندار اردبیل بیان کرد: از زمان شکل گیری شرکت‌های سهام عدالت تا به امروز (15 سال) هیچ انتخاباتی برای تعیین اعضای هیات مدیره برگزار نشده بود و سازمان خصوصی سازی وظیفه خرید و فروش ها و جابجایی سهام های موجود در سبد سهام عدالت را به عهده داشت و مردم سود خود را به صورت سالیانه دریافت می کردند که این موضوع با چارچوب قانون تجارت سنخیت نداشت.

عزیزی افزود: قرار بود مجامع عمومی عادی فوق العاده این شرکت ها در ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ برای انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار شود که به دلیل اینکه استعلام شرایط عمومی و همچنین احراز شرایط تخصصی و حرفه‌ای برخی از کاندیداها، برگزاری انتخابات به تعویق افتاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار