معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

انسجام بخشی، هم سو سازی، کیفیت بخشی و مناسب سازی فعالیت ها از رویکردهای مهم معاونت پرورشی است

تبریز( پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی اوقات فراغت آموزش و پرورش استان که در اتاق جلسه تالار معلم تبریز برگزار شد گفت در حال حاضر با شرایط کرونایی، نیروی متخصص برای تولید محتوای دانش آموزان و خانواده ها است و توقع می رود خانواده ها از این فرصت برای پرورش خلاقیت آنان استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
انسجام بخشی،  هم سو سازی،  کیفیت بخشی و مناسب سازی فعالیت ها از رویکردهای مهم معاونت پرورشی است

طاهر علمی در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی اوقات فراغت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که در اتاق جلسه تالار معلم تبریز برگزار شد با تاکید بر این که در حال حاضر نیاز اصلی همه ما سلامتی و عاقبت به خیری است، گفت: ۱۵ ماه است که کرونا وارد زندگی تمام مردم دنیا شده است و همه چیز دست خوش تغییر گشته و باعث شده کودکان از کوچکترین و ساده ترین تفریح هایشان محروم ، مدرسه ها تعطیل و نظام آموزش حضوری ما به نظام آموزش مجازی تبدیل شود. حتی نظام امتحانات که با دقت فراوان برگزار می‌شد تبدیل شود به نظام امتحانات مجازی.
این مقام مسئول ادامه داد: تمامی پزشکان و کادر های درمانی تلاش می‌کنند که این ویروس را از بین ببرند ولی باز هم این ویروس منحوس از جامعه رخت برنبسته است، بنابراین اوقات فراغت دانش آموزان نیز تحت تاثیر همین شرایط کرونایی قرار گرفته و از این رو ما ناچاریم در ایام تابستان ، برنامه اوقات فراغت را بصورت مجازی اجرا کنیم.
وی همچنین گفت: در بحث غنی سازی اوقات فراغت لازم است،خانواده ها، دستگاه های مختلف و نیز بخشهای مختلف آموزشی و فرهنگی ورود پیدا کنند. ورود خانواده ها در این زمینه می تواند کیفیت برنامه ها را برای تولید محتوا در غنی سازی اوقات فراغت در فضای مجازی ارتقا دهد.

علمی خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد برنامه هایمان در بخش فضای مجازی ایجاد خواهد شد و تنها ۱۰ درصد با تصمیم گیری ستاد کرونا، اگر شرایط آبی و زرد باشد به صورت حضوری برگزار خواهد شد. در حال حاضر پایگاه های فیزیکی به پایگاه های مجازی تبدیل شده اند و انتظار داریم تمامی مدارس، ارگان ها، تشکل ها، سالن های ورزشی، مدارس استثنایی، و هنرستان ها در این امر مشارکت چشمگیری داشته باشند.

وی افزود: برنامه های اوقات فراغت اگر بتواند مهارت آموزی عملی و انگیزه کار را در دانش آموزان ایجاد کند، نشان دهنده آن است که به بخشی از اهداف سند تحول دست پیدا کرده ایم، لازمه این کار برنامه ریزی دقیق و ورود هوشمندانه و هدفمند تولید کنند گان محتوا برای غنی سازی است

او ادامه داد: ۲۲۰۰ پایگاه مجازی ایجاد شده است و انتظار داریم ۷۵۰ هزار دانش آموز استان وارد این پایگاهها شوند. بر اساس تجربه دو ساله ای که از پایگاه های مجازی داریم، در سال گذشته تنها ۲۱۳ هزار دانش آموز ورود کردند که تقریبا این آمار نزدیک یک سوم آمار کل استان است.

علمی درباره شعار دستورالعمل اوقات فراغت در سال جدید خاطر نشان کرد: شعار ما در سال جدید " هر دانش آموز یک مهارت "است و باید تمامی برنامه هایمان در این راستا تولید محتوا نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان درباره زمان شروع کلاس ها گفت: زمان ثبت نام کلاسها از اول تا 15 تیر ماه تعیین شده است و کلاس ها تا آخر مرداد ماه ادامه خواهند داشت.

علمی افزود: انتظار داریم خانواده ها با ما همراهی کنند و سخت گیریها و سهل گیریها را بیش از حد نکنند تا دانش آموزان دچار چالش روانی نشوند، و سعی کنند محیط خانواده را در اوقات فراغت برای کودکان شیرین و جذاب کنند تا فرزندان از ماندن در خانه دلزده نشوند و در حال حاضر نیروی متخصص ما برای تولید محتوا بعد از همکاران آموزشی و پرورشی ،خانواده ها هستند و توقع داریم خانواده ها از محدودیتهای کرونایی برای پرورش خلاقیت در زمینه مهارتهای کودک استفاده کنند. خانواده ها با دنبال کردن ورزش های فکری و جسمی و برنامه خواندن کتاب و ارائه فیلم های مهارتی می‌توانند با ما مشارکت کنند تا یکنواختی و تکراری بودن فضای خانه به محیط متنوع و جذاب دانش آموزی تبدیل شود.

او اضافه کرد: انتظار می‌رود نواحی، مناطق، تشکل ها، سازمان ها و بخش های مختلف دیگر، تمهیدات حضور و مشارکت دانش آموزان را در شبکه شاد فراهم کنند و در این راستا انسجام بخشی، هم سو سازی، کیفیت بخشی و مناسب سازی فعالیت های پرورشی از مهم ترین رویکرد ها است.

علمی در پایان گفت: با وجود شرایط کرونا به جرات میتوان گفت؛ هیچ یک از فعالیت های معاونت پرورشی تعطیل نشده و حتی در برنامه هایی همچون پرسش مهر و جشنواره ها ، دانش آموزان بیشتر از سال های عادی همکاری کردند و در مسابقات قرآن و عترت و نماز که ۲۷۳ هزار نفر به مرحله اول این مسابقه ورود کردند و همچنین در مسابقات فرهنگی بیش از ۷۰۰۰ اثر تولید شده و به مرحله استانی راه پیدا کرده . تمامی این آمار بیانگر این است که خانواده ها اطلاع کافی از برنامه های فرهنگی و پرورشی دارند و امید است برنامه های اوقات فراغت را بهتر از سالهای گذشته اجرا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار