در بیانیه ای صادر شد

اعتراض حزب جوانان ایران اسلامی به رد صلاحیت گسترده کاندیداهای شورای اسلامی شهر

تهران (پانا) - حزب جوانان ایران اسلامی در بیانیه ای به رد صلاحیت گسترده کاندیداهای شورای اسلامی شهر ها توسط هیات های نظارت اعتراض کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اعتراض حزب جوانان ایران اسلامی  به رد صلاحیت گسترده کاندیداهای شورای اسلامی شهر

در متن بیانیه حزب جوانان ایران اسلامی آمده است:

به نام خدا
بالغ بر یک سال از حذف نامزدهاى دارای حق و صلاحیت و نیز توانایى تصمیم سازى مبتنى بر پیشرفت و ارتقاى جایگاه ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی مى گذرد. اما برغم تجربه ناشى از میزان مشارکت مردم و نیز کارآمدى مجلس شکل گرفته، مجددا شاهد حذف گسترده بسیاری از کاندیداهای به ویژه اصلاح طلب انتخابات شوراهای اسلامی هستیم که دل علاقمندان به آبادانی و رونق این سرزمین را به درد می آورد.

این رویداد تلخ، نا امیدی را در فضای یاس آلود موجود مضاعف می نماید. این در حالى است که در شرایط کنونی از یک سو نیاز مبرم به تزریق نشاط و امید به جامعه برای مشارکت هر چه بیشتر آنان در تعیین سرنوشت خود هست و از سوی دیگر انتخابات شوراهای اسلامی نیازمند حضور افرادی کاردان در حوزه هاى تخصصى مدیریت امور شهری مى باشد.

چنین برخورد سیاسی ای با کاندیداهای این عرصه نه تنها منجر به مشارکت حداقلی در انتخابات که بدتر از آن بستر را برای تکیه زدن افراد ضعیفتر بر مسند مدیریت هاى شهری فراهم مینماید.

حذف تعدادی از کاندیداهای این عرصه با استناد به مواد و بندهایی که هیچ مستند محکمه پسندی برای آنها وجود ندارد، رفتاریست که:

- با روح کلی حاکم بر دستورات شریعت اسلام که سپردن مدیریت به افراد کاردان و شایسته را توصیه مینماید و آبروی افراد را مساوی با جان آنان میداند سنخیت ندارد؛

- با اصول قانون اساسی همچون اصل سوم خصوصا بندهای 6 و 7و 8 و 9 و اصل 20 و 23 و 56 این قانون منطبق نبود و این اصول را نقض مینماید؛

- با شرایط فعلی نظام جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی همگرایی ندارد؛

-با مسائلی همچون قرار گرفتن شایستگان در مصدر امور، جلوگیر از رذائل اخلاقی همچون تملق، چاپلوسی، فرمانبری به جای کاردانی هم جهت نمی باشد.

و این همه در حالی اتفاق می افتد که پاسخگویى و نگرانی از بابت این رفتارها که مانع استفاده جمعى از شهروندان از حقوق قانویشان می شود، وجود ندارد و به عواقب زیانبار چنین رفتاری که به منافع و انسجام ملی آسیب جدی می زند اندیشیده نمى شود.
حزب جوانان ایران اسلامی به مجلس شوراى اسلامى یازدهم و نمایندگان محترم که مسوولیت نظارتى این انتخابات را دارند توصیه مى کند تا با التزام به شرع وقانون و کنار گذاشتن تبعیض، مانع از سلب آزادیهای قانونی شهروندان شده و با باز کردن فضا برای همگان بستر را برای حضور شایستگان در این عرصه فراهم کند. بر این اساس لازم است نسبت به تظلم خواهی کاندیداهایی که بدون مستندات قانونی و تنها به دلائل سیاسی از عرصه رقابت انتخابات محروم شده اند با دقت و در اسرع وقت رسیدگی و بستر را برای حضور همه ی شایستگان در این عرصه فراهم نمایند که خداوند علیم و حکیم، حاضر و ناظر بر اعمال پیدا و پنهان همه ی ماست و «فَمَن يَعمَل مِثقالَ ذَرَّةٍ خَیرًا يَرَهُ ، وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ»

باشد تا با برگزاری انتخاباتی در چارچوب قانون اساسی شاهد حضور بانشاط و امیدوارانه همه ایرانیان عزیز و شهروندان آگاه باشیم.

حزب جوانان ایران اسلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار