رد صلاحیت81 درصد اعضای فعلی شوراهای شهر استان تهران

تهران (پانا) - رئیس ستاد انتخابات استان تهران خبر داد در مجموع آمار بررسی هیئت نظارت و هیئت اجرایی، 81 درصد اعضای فعلی شوراهای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
رد صلاحیت81 درصد اعضای فعلی شوراهای شهر استان تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، شکراله حسن بیگی در نوزدهمین جلسه ستاد که با حضور اعضا برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: انتخابات 28 خردادماه از مهم‌ترین وقایع امسال است و ستاد انتخابات استان تهران اقدامات لازم را از نیمه دوم سال گذشته با برگزاری جلسات و هماهنگی دستگاه‌ها در شهرستان‌ها آغاز کرده است.

وی به سخنرانی روز گذشته مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در مورد برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری، رقابت و تبلیغات سالم اشاره کرد و افزود: امیدواریم همه کاندیداها و نامزدها این موارد که تاکید و مطالبه رهبری است و صراحت قانونی دارد به طور دقیق اجرا کنند و ستاد انتخابات هم در صورت بروز تخلفات در هریک از مراحل برگزاری انتخابات با گزارش فرمانداری‌ها به کمیسیون پیگیری تخلفات و جرایم انتخاباتی قوه قضائیه ارسال خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین مجموعه ستاد امنیت و هیئت بازرسی با ستاد انتخابات وجود دارد تصریح کرد: تلاش می‌کنیم انتخاباتی در شان جمهوری اسلامی و استان تهران برگزاری کنیم.

حسن بیگی در ادامه به آمار وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در هیئت نظارت و هیئت اجرایی اشاره کرد و گفت: در استان تهران 5939 نفر داوطلب عضویت در شوراهای شهر بودند که از این تعداد تا زمان بررسی هیئت اجرایی، یک درصد انصراف دادند و 90 درصد از داوطلبان توسط هیئت های اجرایی تایید و 9 درصد رد صلاحیت شدند؛ همچنین از 5331 پرونده که در اختیار هیئت های اجرایی شهرستان قرار گرفت، 9 درصد معادل 508 نفر رد شدند که میانگین ستاد کشوری نیز همین میزان است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: پس از این مراحل پرونده داوطلبان به هیئت نظارت تحویل شده است و طی آن 35 نفر انصراف دادند و 4250 داوطلب معادل 80 درصد تایید و 20 درصد معادل 1041 نفر رد شدند و ممکن است با نظر هیئت عالی نظارت این آمار تغییر کند.

حسن بیگی با تاکید براینکه دغدغه اصلی ما مشارکت در انتخابات است گفت: در همه مراحل انتخابات قانون ملاک عمل است اما تایید صلاحیت ها نقش مهمی در مشارکت افزایی به همراه دارد.

وی عنوان کرد: از اعضای شورای شهر فعلی 232 نفر داوطلب دوره ششم هستند که از این تعداد 69 نفر معادل 29 درصد توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند و 119 نفر معادل 51 درصد آن توسط هیئت نظارت رد شدند که در مجموع آمار بررسی هیئت نظارت و هیئت اجرایی 81 درصد اعضای فعلی شورای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران به ضرورت توجه فرمانداری ها به جایگاه ستاد انتخابات استان اشاره و تاکید کرد: جایگاه ستاد انتخابات استان در قانون تصریح شده است و نقش مهمی در هماهنگی و پشتیبانی ها در روند برگزاری انتخابات به عهده دارد.

حسن بیگی درخصوص برگزاری انتخابات الکترونیک افزود: در استان تهران انتخابات تمام الکترونیک برگزار نمی‌شود اما از 25 فرآیند برگزاری انتخابات، 23 فرآیند الکترونیکی برگزاری می‌شود و فقط اخذ رای و شمارش آراء به شکل غیر الکترونیک و دستی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار