معلمان برگزیده استانی آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه دیدار کردند؛

رسالت علم آموزی معلمان در دوران کرونا جهادی بود

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت معلمان در همه دوران نقش موثری در تعلیم و تربیت دانش آموزان داشتند اما در دوران شیوع ویروس کرونا در خط مقدم آموزش، جهادگرانی بودند که تمام وقت رسالت خود را پیش بردند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رسالت علم آموزی معلمان در دوران کرونا جهادی بود

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در دیدار با معلمان منتخب استانی گفت: روز معلم تنها به آموزش و پرورش و افراد شاغل در آن اختصاص ندارد بلکه به تمام کسانی که در حوزه ها و دانشگاه تدریس می کنند نیز شامل می شود.

حجت الاسلام و المسلیمن سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری، هفته بزرگداشت مقام معلم، در دیدار جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و معلمان نمونه استان، با بیان اینکه معلم در دوره ابتدایی نقشی بنیادی در پرورش شخصیت دانش آموزان، شکل گیری رفتارهای صحیح و آموزش یادگیری دارد گفت: معلمان همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور زمانی که هنوز برنامه آموزش و پرورش مشخص نبود، با ابتکار عمل کار خود را با ارتباط گرفتن با دانش آموزان در فضای مجازی آغاز کردند.
امام جمعه تبریز افزود: پس از آن با فراهم شدن شبکه شاد و سایر بسترها تدریس در فضای مجازی به صورت منظم تری پیگیری شد، همچنین با تلاش معلمان در مدرسه تلویزیونی ایران هزاران ساعت تدریس در تمام موضوعات درسی بر عهده گرفتند.
وی با تاکید بر اینکه معلمان اجازه ندادند در ایام کرونا چراغ تعلیم و تربیت خاموش شود گفت: معلمان فرصتی را فراهم کردند تا دانش آموزان در مناطق محروم امکان دسترسی به محتوای آموزشی، شیوه تدریس و بهره مندی از تجربه معلمان را در اختیار داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم در ادامه با اشاره به ویژگی های معلم شایسته گفت: اخلاص، اجرای عدالت آموزشی، تواضع و عمل به وعده ها و گفته ها از جمله ویژگی هایی است که معلمان تمام قد با تمسک به آن ویژگی ها با انواع هجمه های فرهنگی در تقابل هستند و آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اثرگذاری اندیشه های شهید مطهری گفت: دشمن با ترس از اندیشه های شهید مطهری تصمیم به حذف فیزیکی ایشان کرد همان طور که بسیاری از شخصیت های نظام اسلامی از جمله سپهبد قرنی و شهدای محراب را ترور کردند تا شاید بتوانند اندیشه های آنها را کم اثر کنند که البته موفق نشدند.

جعفر پاشایی در ادامه این گزارش گفت: دوران طلایی همکاری آموزش و پرورش و سپاه در عصر کنونی شکل گرفته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب مدال افتخاری با عنوان معلمان، افسران واقعی پیشرفت کشور به فرهنگیان دادند و این برای جامعه فرهنگی مایه افتخار است.

وی تاکید کرد: معلمان با جان و دل، نگذاشتند که چراغ دانش و علم خاموش شود. نباید هیچ دانش آموزی از چرخه آموزش دور بماند. در ایام کرونا توانسته ایم این امر مهم را در دورترین و محروم ترین نقاط استان به انجام برسانیم.

پاشایی گفت: نگاه تربیت عملی امام جمعه تبریز باید الگویی در کشور باشد همانطور که روح دیگری به آموزش و پرورش استان دمیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار