قدردانی وزیر آموزش و پرورش از رسانه ملی که نگذاشت آموزش تعطیل شود

تهران (پانا) - شبکه آموزش امروز با ویژه برنامه زنده «سپاس معلم»، «روز معلم» را گرامی داشت. وزیر آموزش و پرورش مهمان ویژه این برنامه بود و در آن با اهدای لوح قدردانی، از عملکرد رسانه ملی در دوران کرونا که امکان برقراری عدالت آموزشی را فراهم آورد و اجازه نداد آموزش تعطیل شود، قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی وزیر آموزش و پرورش از رسانه ملی که نگذاشت آموزش تعطیل شود

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن حاجی میرزایی در این برنامه با تبریک روز معلم به آموزگاران سراسر کشور گفت: از شبکه آموزش رسانه ملی و صداوسیما قدردانی می‌کنم که در دوران شیوع کرونا به مدد نظام آموزش و پرورش آمدند.
وی تصریح کرد: صداوسیما در شرایطی که نیاز بود به سرعت به شعار آموزش تعطیل نیست، جامه عمل بپوشانیم، محک خوبی خورد؛ از همان هفته اول به میدان آمد و با تولید و پخش برنامه‌ها فرصت مهمی در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار داد تا آموزش تعطیل نشود.
حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه ایجاد مدرسه تلویزیونی امکان توسعه فرصت‌های آموزشی را فراهم آورد، گفت: در نقاطی که امکان استفاده از اینترنت نبود یا دانش‌آموزان ابزارهای استفاده از اینترنت را در اختیار نداشتند، تلویزیون امکانی بود که همه می‌توانستند از آن استفاده کنند. با چنین امکانی بود که دانش آموزان فرصت یافتند آموزش خود را پیگیری کنند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بدترین شکل بی‌عدالتی، نبود عدالت در دسترسی به فرصت‌های آموزشی است، تصریح کرد: راهبردی که تعیین شد، درست بود و نظام آموزشی توانست به مخاطبان خود با هر وضعیتی که دارند، دسترسی یابد. نباید گذاشت محدودیت اینترنت و اقتصادی موجب محرومیت آموزشی شود. شاید مهم ترین دستاورد کرونا در حوزه آموزش و پرورش این بود که اجازه داده نشد محرومیت آموزشی در جامعه تشدید شود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از حضوری برگزار شدن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم خبر داد، اما تصریح کرد: قطعا در برگزاری امتحانات بدون هماهنگی با ستاد ملی کرونا اقدام نخواهیم کرد، به طوری که اگر کرونا شدت پیدا کند، ممکن است در زمان دیگری امتحانات را برگزار کنیم. در حال حاضر، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که آزمون‌ها همگی پیش از عید فطر آغاز می‌شود و تا پیش از 28 خرداد به انجام می‌رسد.
427 روز مجاهدت مدرسه تلویزیونی ایران
مسعود احمدی افزادی، مدیر شبکه آموزش سیما هم در این مراسم با قدردانی از آموزگارانی که با رسانه ملی در این مدت همکاری داشتند و همچنین تبریک روز معلم به آموزگاران سراسر کشور گفت: 427 روز از فعالیت مدرسه تلویزیونی می‌گذرد و در این مدت رسانه ملی این افتخار را داشته که به عنوان یاور، همراه و شریک راهبردی وزارت آموزش و و پرورش، در خدمت معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها باشد.
وی با بیان اینکه وارد عصری به نام عصر رسانه معلم و عصر آموزش رسانه پایه شده ایم گفت: کرونا موجب شد وارد دنیایی شویم که بتوانیم آموزش های رسانه پایه را پیاده کنیم و در این زمینه به بلوغ برسیم.

احمدی افزادی با اشاره به جایگاه تعیین کننده رسانه ملی در حوزه آموزش و پرورش در دوران کرونا گفت: طبق نظرسنجی‌ها توانستیم بیش از 85 درصد مخاطب در شهرها و روستاهای کشور از دور افتاده ترین نقاط کشور را جذب کنیم. رسانه ملی با پوشش بیش از 98 درصد از مساحت کشور به صورت رایگان در خدمت مردم است.

در این برنامه از معلمان و دست اندر کاران مدرسه تلویزیونی ایران بااهدای لوحی قدردانی شد. همچنین وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از جامعه معلمان ایران و از مدرسه تلویزیونی ایران به عنوان مدرسه ای یاد کرد که پهنه جغرافیایی نور علم و آگاهی را در کشور توسعه داد و با اهدای لوحی از مدیر شبکه آموزش قدردانی کرد. احمدی افزادی نیز با قدردانی از همکارانش در تدارک این مدرسه گفت این امکان جز با روحیه انقلابی و جهادگرانه ممکن نمی‌شد.

اجرای سرود «شهید مطهر» با صدای محمد گلریز نیز بخشی از این برنامه بود که حال و هوای روزهای گذشته و بزرگداشت روز معلم را در گذشته زنده کرد.


مدیر شبکه آموزش سیما تاسیس مدرسه تلویزیونی ایران در مدت سه روز از اعلام تعطیلی مدارس در پی شیوع کرونا ناشی از اراده جمعی و مساعی مشترک و خالصانه وزارت آموزش و پرورش و رسانه ملی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار