بیمارستان حکیم نیشابور به دستگاه تشخیصی MRI مجهز شد

نیشابور (پانا)- معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی نیشابور از خرید و نصب یک دستگاه تشخیصی MRI در مرکز آموزشی، پژوهشی و‌ درمانی حکیم خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان حکیم نیشابور به دستگاه تشخیصی MRI مجهز شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، جواد مسیح آبادی گفت: امروز خرسندیم که یکی دیگر از اهدافمان در توسعه زیرساخت های پزشکی نیشابور محقق شد و مرکز آموزشی، پژوهشی و‌درمانی حکیم به یکی از مجهز ترین دستگاه های MRI در کشور مجهز شد.

به گفته جواد مسیح آبادی این دستگاه در نوع خود جزء به روزترین دستگاه ها است و برای اولین بار در کشور، در مرکز درمانی حکیم نیشابور نصب و رونمایی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشکده خاطرنشان کرد: این دستگاه از طریق هیئت امنای ارزی با اعتبار ۷۰۰هزار یورو؛ بالغ بر ۵.۵ میلیارد تومان، از اعتبارات دانشکده خریداری شده است و اکنون در حال نصب و راه اندازی است. امیدواریم حداکثر تا دو ماه آینده وارد مدار خدمت رسانی به مردم شریف نیشابور، فیروزه، زبرخان و شهرهای مجاور شود.

معاون درمان دانشکده نیز در این خصوص گفت: MRIیا روش تصویربرداری با تشدید مغناطیس یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از این روش می توان آسیب ها و یا ضایعات عضلات بافت نرم بدن( مانند بافت های مغزی، عضلانی، کبدی و...... )را دید و از آن طریق مشکلات و آسیب های وارده به اعضای بدن را تشخیص داد.

قاسم مشار موحد افزود: این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاه های کشور در حوزه تصویربرداری است که با تکنیک هایی منحصر به فرد دارای قابلیت انجام تصویربرداری های تخصصی را دارا است.

وی ادامه داد : درشهریور ۹۷و اردیبهشت ۹۹ نیز دو دستگاه سیتی اسکن خریداری و در بیمارستان های ۲۲ بهمن و حکیم نیشابور نصب شده اند و در حال استفاده هستند.

معاون درمان دانشکده در پایان ضمن تشکر از رییس محترم دانشکده و معاون محترم توسعه مدیریت و‌ منابع گفت: امید است با نصب و راه اندازی این دستگاه از رفت و آمد مردم شریف نیشابور، فیروزه وزبرخان به شهرهای مجاور مخصوصا مشهد مستغنی شویم و شاهد خدمت رسانی بیش از پیش به مردم عزیز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار