راهکارهایی برای کاستن از مضرات کلاس های مجازی

همدان (پانا) - حدود یک سال و نیم است که تمام مردم جهان درگیر کرونا هستند. مدارس جزو اولین مکان هایی بودند که تحت تأثیر کرونا تعطیل شدند. بعد از تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نشد و تصمیم بر این شد کلاسها به صورت مجازی بر بستر نرم افزاری به نام شاد برگزار شوند.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهایی برای کاستن از مضرات کلاس های مجازی

یک سال تحصیلی است که دانش آموزان درسهای خود را در گروه های نرم افزار شاد دنبال می کنند.
طبیعی است دانش آموزان با توجه به کلاسهای مجازی باید ساعت ها پای گوشی موبایل و کامپیوتر بنشینند. این همه ساعت نشستن پای کلاس خطرات و مضراتی هم برای دانش آموزان دارد.
از جملهٔ این خطرات و مضراتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱-ساعت ها کار با گوشی و کامپیوتر به چشم ها آسیب شدیدی می زند و باعث ضعیف شدن چشم ها می شود.
۲-چند ساعت ثابت و یکجا نشستن به اندام های بدن آسیب می زند و همچنین خطراتی مثل چاقی مفرط و چربی خون بالا را به همراه دارد.
۳-روشن ماندن دائم اینترنت خطراتی مانند بالا رفتن امکان ابتلا به سرطان و آسیب های مغزی را پدید می آورد.
اما برای جلوگیری از خطرات بالا یا به حداقل رساندن آنها راه هایی هم وجود دارد.
۱-برای جلوگیری از آسیب به چشم ها باید بعد از هر ده دقیقه کار گوشی سی ثانیه چشم هارا بست. هنگام کار با گوشی، آن را در فاصلهٔ حداقل ۱۵ سانتی متری از صورت نگه دارید.
۲-پس از هر پانزده دقیقه ثابت نشستن از جای خود بلند شوید و چند قدم راه بروید. ‌گردن و کمر خود را چند بار در جهت های مختلف بچرخانید و ماساژ دهید.حداقل روزی یک ربع نرمش و ورزش های سبک انجام دهید.رژیم غذایی خود را درست کنید و از خوردن خوراکی های مضر خودداری کنید.
۳-اینترنت موبایل را هر چند دقیقه برای چند لحظه خاموش کنید. گوشی موبایل را هرگز در نزدیکی قلب یا مغز خود قرار ندهید. در صورت وجود هر نوع سردرد تحت تأثیر استفاده از اینترنت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

خبرنگار: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار