روح و روان سالم، در جسم سالم است و رابطین سلامت نقش بسزایی در سلامت دانش آموزان دارند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در جلسه مجازی مراقبین و رابطین سلامت منطقه، ضمن بیان این نکته که روح و روان سالم، در جسم سالم است عنوان کرد که مراقبین سلامت نقش بسزایی در سلامت دانش آموزان دارند،به همین جهت، وظیفه سنگینی در این شرایط بر عهدهٔ رابطین و کادر بهداشت و سلامت است.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
روح و روان سالم، در جسم سالم است و رابطین سلامت نقش بسزایی در سلامت دانش آموزان دارند

جلسه مجازی مراقبین و رابطین سلامت به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، با حضور منصور سیف؛ رییس اداره سلامت و تندرستی شهر تهران، سعید جهانشاهی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، فاطمه اندر خورا؛ کارشناس مسئول سلامت و تندرستی در بستر شاد و به صورت پخش زنده برگزار شد.

ابتدای جلسه، جهانشاهی ضمن عرض ادب و احترام و تبریک هفته سلامت به کادر درمان و رابطین سلامت و گفت: ما مدیون مراقبین و رابطین و عزیزانی که در عرصهٔ سلامت زحمت کشیدند در این شرایط هستیم.

وی گفت: روح و روان سالم، در جسم سالم است و مراقبین سلامت نقش بسزایی در سلامت دانش آموزان دارند. به همین جهت، وظیفه سنگینی در این شرایط بر عهدهٔ رابطین و کادر بهداشت و سلامت است.

جهانشاهی افزود: مراقبین و رابطین سلامت باید معلومات خود را بالا ببرند و در جلسات حضور پرشور داشته باشند تا بتوانند در کنار کادر درمان بدرخشند و پاسخگوی مراجعان باشند.

وی در ادامه از رابطین و مراقبین سلامت خواستار نظارت های بهداشتی و همکاری با پایگاه های سنجش و سلامت شد و در انتها، از همه رابطین و مراقبین سلامت قدردانی کرد.

سپس اندرخورا؛ کارشناس مسئول سلامت و تندرستی گفت: سعی شده تا به مناسبت هفته سلامت، برنامه های متنوع و پیام های مقامات بالا به صورت مجازی ارائه شود‌.

وی افزود: هفته سلامت فرصت خوبی است که فعالیت های این بخش به طور ویژه دیده و توجه شود.

اندرخورا همچنین دربارهٔ اقداماتی که در طی هفته سلامت انجام شده، گفت: نامه هایی ارسال شد که در صورت نیاز به بازسازی مراکز سلامت، اطلاع رسانی شود و در جریان این کار، حدود پنجاه مرکز سلامت بازسازی شد و نیز حدود بیست مدرسه را در حد توان پوشش داده ایم.

اندرخورا همچنین درباره ی مسابقاتی که در طی هفته سلامت، در گروه قرار داده شد، گفت: مسابقه نیایش هفتم، دعایی است که علاوه بر ترجمهٔ زیبا، متناسب با هفته سلامت بوده و طالع درد ما می باشد.

وی همچنین به مسابقات دیگر در هفته سلامت از جمله: مسابقه کتابخوانی، ویژه مراقبین سلامت و از آزمون مجازی و آزمون مجازی سفیرا سلامت اشاره کرد.

وی در پایان گفت: متاسفانه در این ایام آماری که از مرکز بهداشت می رسد آمارهای خوبی نبوده، با اینکه باعث نگرانی بسیاری از ما شده و در کنار اخبار، ابهامات، شایعاتی که در رابطه با ویروس هندی شنیده می شود، در حقیقت میزان سرایت و عفونت آن بیشتر است که معمولا انتقادات، موجب جهش ویروس می شود.

سپس منصور سیف؛ رئیس اداره سلامت و تندرستی شهر تهران گفت: هر ساله، هفته سلامت به موضوع خاصی تعلق داشته اما باتوجه به شرایط موجود و آسیب سلامتی مشترک، در سراسر جهان شعار بهداشت جهانی (ساخت جهانی عادلانه تر، سالم تر) است.

سیف گفت: خواستاریم که هم وطنان از حداقل امکانات برخوردار شوند و بتوانیم سلامتی و آرامش را به آنها بازگردانیم.

وی در ادامه گفت: مراقبین سلامت باید سال تحصیلی پیش رو با پیش بینی اینکه مدارس ما باز خواهند شد، به موضوع بهسازی و بازسازی مدارس اعم از سرویس های بهداشتی توجه کنند و در صورت مشکل، اقدامات لازم را انجام دهند.

سیف در آخر از رابطین و مراقبین سلامت تشکر کرد و برای آنها ارزوی سلامتی و تندرستی را داشت‌.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مهسا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار