کاهش میزان چاقی و لاغری در دانش آموزان فارس با اجرای طرح کوچ

شیراز(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از کاهش 2 و چهل و یک صدم درصدی میزان چاقی و اضافه وزن و کاهش 44 صدم درصدی میزان لاغری و لاغری شدید در دانش آموزان فارس با اجرای طرح کوچ خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش میزان چاقی و لاغری در دانش آموزان فارس با اجرای طرح کوچ

احمد علی قهرمانی در وبینار هم اندیشی فعالان حوزه سلامت با حضور روسا، معاونین پرورشی و تربیت بدنی ، کارشناسان و کارشناس مسئولان سلامت و تربیت بدنی سراسر استان، با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گرو سلامت کودکان و نوجوانان است گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در سلامت بحث کنترل اضافه وزن و لاغری است که در این زمینه با اجرای موفق طرح کوچ در استان فارس خوشبختانه توانستیم شاهد کاهش میزان چاقی و لاغری در دانش آموزانمان باشیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: هفته سلامت فرصتی مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت در تحقق اهداف تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تاکید شود.
قهرمانی افزود: همچنین این هفته فرصتی است تا با نگاهی مجدد به توانمندی ها ، دستاوردها و انتظارات با توانی مضاعف در قالب برنامه های منسجم همراه با سایر دستگاههای مسئول در مسیر ارتقای سلامت دانش آموزان عزیز گامی برداریم.
وی ضمن تقدیر از همکاران فعال تیم اجرای طرح کنترل وزن وچاقی در دانش آموزان (کوچ) اعلام کرد: خوشبختانه با همراهی و همت همکاران پرتلاش استان فارس توانستیم میزان چاقی و اضافه وزن را در دانش آموزان به میزان 2 و 41 صدم درصد و لاغری و لاغری شدید را به میزان 44 صدم درصد کاهش دهیم.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز، بر اجرای کامل طرح های بهداشتی در شرایط سخت کرونایی به ویژه طرح توزیع مکمل آهن یاری و ویتامین D تاکید کرد.
محمد علی زارعی همچنین از مناطق و شهرستان هایی که در اجرای جشنواره سفیران سلامت و پویش مدافعان سلامت که نقش فعالی داشتند و آثار منتخب دانش آموزان را در سامانه همگام بارگزاری کردند قدردانی کرد و از آنها خواست که به نحو مقتضی از دانش آموزان برگزیده در مرحله منطقه و شهرستان قدردانی گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار