مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

نشان فرهیختگی هر جامعه ای، جایگاه معلم در آن جامعه است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد در کنار مدافعان سلامت کشور، این معلمان بودند که به عنوان «مدافعان تربیت» در خط مقدم مبارزه با جهل بودند و لحظه ای از انجام وظیفه کوتاهی نکردند.

کد مطلب: ۱۱۸۰۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نشان فرهیختگی هر جامعه ای، جایگاه معلم در آن جامعه است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه والای معلمان در جامعه گفت: جامعه متعالی جامعه ای است که فرهنگ در راس مناسبات اجتماعی است و نشان فرهیختگی هر جامعه ای، جایگاه معلم در آن جامعه است.

وی نقش معلمان در ایام کرونایی را سازنده و اثرگذار خواند و افزود: در کنار مدافعان سلامت کشور، این معلمان بودند که به عنوان «مدافعان تربیت» در خط مقدم مبارزه با جهل بودند و لحظه ای از انجام وظیفه کوتاهی نکردند و جان باختن دهها تن از معلمان در کشور به خاطر کرونا گویای این واقعیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نزدیکی روز معلم تصریح کرد: از نظر ما تمامی روزهایی که جامعه ما از وجود بی بدیل معلمان در صحنه های مختلف اجتماعی بهره می برد، روز معلم است و این شأنی است که مردم به معلمان می دهند.

مظفری با اشاره به برنامه های پیش روی اداره کل آموزش و پرورش استان در گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی در جامعه، عمده برنامه های گرامیداشت این هفته بصورت مجازی برگزار خواهد شد و تلاش داریم تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و گوشه ای از زحمات معلمان در برگزاری کلاس های مجازی در شبکه شاد را به مخاطبان نشان دهیم.

وی ذات کار معلمی را آغشته به عشق و هنر و مجاهدت خواند و گفت: نمی توانیم در کار معلمی و ابعاد مختلف آن تفکیک قائل شویم زیرا که ذات کار معلمی با هنر و محبت و ایثار عجین شده است و تعطیل نشدن آموزش در طی این مدت موید این واقعیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از جمله برنامه های اجرایی در هفته معلم را معرفی معلمان تلاشگر، برگزاری مسابقات مختلف دانش آموزی و فرهنگی، ویژه برنامه های ماه رمضان و تربیت، تهیه و انتشار فیلم و کلیپ از ایثارگری های معلمان در صحنه تعلیم و تربیت ادای احترام به پیشگاه معلمان پیشکسوت و تقدیر از خانواده های معلمان قربانی در ایام کرونایی عنوان کرد.

مظفری همزمانی ماه رمضان و برنامه های مجازی در زیست بوم کرونا را فرصتی برای نشان دادن توانمندی های معلمان دانست که در آن با رعایت تمامی موازین شرعی و دینی و بهراشتی امر تربیت با قدرت ادامه می یابد.

وی جایگاه معلم در توسعه همه جانبه کشور را ارزنده توصیف کرد و گفت: توسعه همه جانبه در هر کشوری مرهون تلاش معلمان آن جامعه هست و برای نیل به این هدف، بایستی شان و جایگاه معلمان حفظ و برنامه ریزی ها در راستای بهبود وضعیت رفاهی آنان گسترش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح استان در راستای بهبود مشکلات فرهنگیان استان گفت: با پیگیری های انجام شده مقرر شده در طی 3 سال تعداد 63 مدرسه در استان احداث شود که بخش عمده آنان متعلق به شهرکهای اقماری زنجان می باشد که با افزایش جمعیت دانش آموزی و کمبود مدرسه مواجهند و نیز پیگیری احداث اقدام ملی مسکن فرهنگیان استان، توزیع 1000 فقره وام 50 میلیون تومانی برای فرهنگیان استان، تشکیل دبیرخانه کشوری فعالیت های تابستانی با ریاست مدیرکل آموزش و پرورش در زنجان، تهیه و توزیع بیش از 3هزار و 500 دستگاه گوشی و تبلت برای دانش آموزان غیرعضو در شبکه شاد، پیگیری مالکیت ساختمانهای متعلق به آموزش و پرورش که بیش از 30 سال در اختیار دیگر نهادها بوده، حضور وزیرآموزش و پرورش و 4 معاون وزیر در استان جهت بررسی مسایل و مشکلات استان، توسعه امور خدماتی و رفاهی کلینیک و باشگاه فرهنگیان، کلنگ زنی 16 باب مدرسه و افتتاح 3 باب مدرسه با 66 کلاس درس بدست وزیر آموزش و پرورش و بازدید دوره ای از اکثر مدارس استان از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته طی این مدت بوده است.

مظفری در پایان اظهار داشت: با بررسی ها و برنامه ریزی های انجام گرفته، تمهیدات برگزاری امتحانات حضوری و غیر حضوری و نیز بازگشایی مدارس در سال جاری اندیشیده شده و تمامی فعالیت های آموزشی و پرورشی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار