در گفت‌وگو با محمد جمشیدی، ملی‌پوش تیم بسکتبال شهرداری گرگان

2 سال در پی این قهرمانی بودیم

تهران (پانا) - لیگ برتر بسکتبال شنبه شب با قهرمانی تیم شهرداری گرگان به پایان رسید. تیم‌های مهرام تهران و شهرداری گرگان در بازی چهارم فینال لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی جذاب با نتیجه 110 بر 103 به سود گرگانی‌ها به پایان رسید و شهرداری گرگان با کسب 3 برد برای نخستین بار عنوان قهرمانی را به دست آورد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
2 سال در پی این قهرمانی بودیم

به‌گزارش ایران، پرتاب سه امتیازی پری پتی، بازیکن امریکایی شهرداری از زمین خود درست در ثانیه پایانی، کار را در وقت قانونی به تساوی کشاند و در نهایت این گرگانی‌ها بودند که جام قهرمانی را در وقت‌های اضافی بالای سر بردند.

محمد جمشیدی، بازیکن ملی‌پوش شهرداری گرگان که در قهرمانی تیمش تأثیرگذار بود، در مورد پیروزی تیمش در بازی چهارم فینال لیگ برتر بسکتبال مقابل مهرام گفت: «خدا را شکر بازی خوب و جذابی بود که خوشبختانه با برد و قهرمانی شهرداری گرگان به‌ پایان رسید. بازی پایانی فینال، یک‌ مسابقه فوق‌العا‌ده خوب‌ از نظر فنی و جذاب برای تماشاگران بود. حساسیت مسابقه باعث شده بود تیم‌ها در زمانی از بازی، اشتباهاتی داشته باشند اما این دیدار برای پایان لیگ‌ خیلی خوب بود. چنین مسابقاتی می‌تواند به ‌ارتقای کیفیت تیم ملی نیز کمک‌ کند.» او بیان داشت: «به دلیل کرونا، مسابقات به‌صورت متمرکز در تهران برگزار شد و تیم‌های شهرستانی همچون ذوب‌آهن، نفت آبادان و... که هواداران زیادی دارند نتوانستند در حضور هواداران‌شان بازی کنند و این موضوع بر کیفیت لیگ تأثیرگذار بود. ما هم هواداران زیادی داریم و نتوانستیم هواداران‌مان را کنار خودمان ببینیم. با این حال، تیم‌ها با این‌ مسأله کنار آمدند و‌ فصل به پایان رسید.»

فوروارد تیم شهرداری گرگان صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «همیشه بازی‌های ما با حضور بیش از 5 هزار تماشاگر برگزار می‌شد و متأسفانه در این بازی زیبا هواداران‌مان حضور نداشتند تا از این قهرمانی لذت ببرند. ما سال گذشته هم صدرنشین بودیم اما ‌مسابقات به‌دلیل شرایط کرونا نیمه‌ تمام ماند. این اتفاق در حالی افتاد که می‌توانستیم سال گذشته قهرمان شویم با وجود این امسال تیم یکدست و یکدلی بودیم و قهرمان شدیم. ما دو سال در پی این قهرمانی بودیم و در نهایت به آن رسیدیم.»

جمشیدی اظهار داشت: «بابت قهرمانی بسیار خوشحال هستیم، البته در این بازی استرس زیادی داشتیم و استرس بر بازیکنان غلبه کرده بود. بازی در ثانیه‌های پایانی سراسر استرس و هیجان بود. به اعتقاد من این بهترین بازی فصل بود که مصادف شد با آخرین بازی فصل و قهرمانی شهرداری گرگان. این قهرمانی تاریخی را به مردم گرگان تقدیم می‌کنیم. گرگان تا حالا قهرمان نشده بود و این ششمین شهری است که جام قهرمانی به آنجا می‌رود.» او با اشاره به اینکه برای قهرمانی در این فصل از مسابقات 8 ماه زحمت کشیدیم بیان داشت: «همه بازیکنان و اعضای کادر فنی از جان مایه گذاشتند. شانس با ما یار بود و خدا هم به ما کمک کرد. البته شانس به سراغ کسی می‌رود که زحمت می‌کشد و ما برای پیروزی در این بازی زحمت زیادی کشیدیم که خوشبختانه زحمات‌مان به بار نشست.»

فوروارد تیم ملی و شهرداری گرگان صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «این دیدار با اتفاقات خوبی به پایان رسید. این نخستین قهرمانی تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر بود که‌ جا‌ دارد این موفقیت را به هواداران خودمان تبریک‌ بگویم. واقعاً خودم را یک‌ گرگانی‌ می‌دانم و از این برد خوشحالم. مردم گرگان در طول این 8 ماه همیشه ما را حمایت کردند. فصل بی‌نظیری را پشت سر گذاشتیم و در این فصل تنها یک باخت به مهرام دادیم که در آن بازی هم مستحق باخت نبودیم.»

او گفت: «در تمام این سال‌ها که در لیگ و تیم ملی بازی کرده‌ام چنین بازی ای را تجربه نکرده بودم. لیاقت این خوش‌شانسی را داشتیم که در 3 دهم ثانیه پایانی، بازی را به تساوی بکشانیم و در وقت‌های اضافی مهرام را شکست دهیم. در آن زمان یک توپ از حلقه ما به حلقه مهرام پرتاب شد و قهرمانی در ثانیه آخر خیلی مزه داد. پرتاب پتی جزو اتفاقات نادر در جهان بسکتبال بود که خوشبختانه این تجربه نصیب ما شد.» در این بازی پری پتی، بازیکن امریکایی تیم شهرداری گرگان بهترین بازیکن تیم بود. جمشیدی در این خصوص افزود: «پری پتی بازیکن خوبی است و محبوبیت زیادی در گرگان دارد. او در این بازی خیلی خوب بود اما این قهرمانی نتیجه تلاش تمامی بازیکنان تیم است. همه بازیکنان ما زحمت کشیدند و تیم ما بازیکنان خوبی دارند. در کل تیم یکدستی هستیم و می‌توانیم در فصل آینده هم به این جایگاه برسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار