فرشاد پیوس در گفت‌وگو با پانا

 پرسپولیس عزم خود را برای قهرمانی در آسیا جزم کرده است

باید به آل کثیر فرصت و اعتماد به نفس بدهند/ پرسپولیس با مغانلو و آل کثیر کوبنده‌ترین خط حمله آسیا می‌شود

تهران (پانا) - آقای گل سابق فوتبال ایران معتقد است پرسپولیس با آمادگی بالایی که دارد می‌تواند یکبار دیگر به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
 پرسپولیس عزم خود را برای قهرمانی در آسیا جزم کرده است

فرشاد پیوس در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به نتایج درخشان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: « پرسپولیس از بازی اول بهتر و بهتر شد و توانست هر 3 تیم همگروهی‌اش را شکست دهد. معتقدم تیم الوحده نسبت به دو تیم دیگر منسجم‌تر بود و در بخش‌هایی بهتر از دو حریف دیگر ما بود. در کل اما پرسپولیس نشان داد که واقعا قدرتش فراتر از چنین تیم‌هایی است و عزمش را برای موفقیت در این دوره جزم کرده است. معتقدم تنها بازی که پرسپولیس کمی نوسان پیدا کرد، بازی با الریان بود که دو نیمه متفاوت داشت. نیمه اول ارزیابی از تیم حریف بود که بچه ها به آب و آتش نزدند. البته تیم حریف نیمه اول چند موقعیت خیلی خوب هم بوجود آورد و به گل هم رسید. تیم حریف خیلی خوب هم بود اما در نیمه دوم افت بدنی شدیدی داشت و بچه‌ها توانستند از این فرصت استفاده و به حریف غلبه کنند.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: « به نظرم رویایی‌ترین نیمه‌ای که تیم ما تا اینجای جام داشت، نیمه دوم بازی با الریان بود. هرچه دلشان خواست با تیم حریف کردند. ارسال‌های خیلی خوبی داشتند. تقابل‌های یک به یک را به راحتی بر می‌داشتند. این تیم واقعا در نیمه دوم با الریان استثنایی بود و کم نقص. »

وی در ادامه با تمجید از بدنسازی پرسپولیس گفت: « شک نکنید وقتی تیمی در چنین شرایط آب و هوایی این قدر سرحال بازی می‌کند، بدنسازی عالی داشته است. تیمی که از فصل بدنسازی خوب و علمی انجام داده و نیمکت خوبی داشته باشد، می‌تواند این طور آماده و سرحال باشد. سال‌های قبل پرسپولیس با برانکو فقط 12، 13 بازیکن داشت و به فینال رسید. آن موقع بازی کردن خیلی سخت بود اما الان دست یحیی گل محمدی پر است. هر بازیکنی به زمین می‌آید، یکی از یکی بهتر است. هرکس به بازی می‌آید، هم موقعیت گل ایجاد می‌کند و هم قدرت بدنی و تکنیکی دارد. این هنری است که کادر فنی توانسته بازیکنان را آماده نگه دارد. »

وی ادامه داد: « بازیکنان پرسپولیس از لحاظ بدنی و ذهنی آماده هستند و با خوردن گل به هم نمی‌ریزند. این رهبری خوب سیدجلال و بازیکنان با تجربه‌ای مثل نورالهی و کمال را می‌رساند. بازیکنان باتجربه‌ای هستند که سابقه این بازی‌ها را دارند و به بقیه کمک می‌کنند تا تیم خودش را نبازد. کمتر تیمی در این سطح وقتی عقب می‌افتد، می‌تواند خودش را خیلی زود بازیابی کند. تیم‌هایی که به آسیا می‌آیند، جزو بهترین‌های کشورشان هستند و قطعا سطح این لیگ از لیگ داخلی ما بالاتر است. تیم‌ها همه با بهترین تدارکات و بازیکنان و قدرت کامل پا به این تورنمنت می‌گذارند. خیلی مهم است که در این شرایط بتوانید تیم را از لحاظ بدنی و ذهنی آماده نگه دارید. وقتی تیمی مثل پرسپولیس به خوبی بعد از گل خورده واکنش نشان می‌دهد، مشخص است که روی تمام مسائل کار کرده‌اند. »

گلزن افسانه ای پرسپولیس در خصوص فرصت‌سوزی مهاجمان روی موقعیت های متعددی که خلق می‌شود، تاکید کرد: « مهم این است که تیم می‌تواند موقعیت‌ها را ایجاد کند. وقتی این همه فرصت خلق شود، بالاخره دروازه حریفان باز می‌شود. خوشحالم که مغانلو بالاخره پایش به گلزنی باز شد. گفته بودم می‌تواند خودش را پیدا کند. روی توپ‌هایی که برای ارسال می‌شود به خوبی کنترل می‌کند و می‌چرخد. تازه به تیم اضافه شده و نیاز به زمان دارد. هنوز کامل با بچه‌ها هماهنگ نشده است. رفته رفته بهتر می‌شود.»

وی افزود: « عیسی آل کثیر افتی که داشته طبیعی است. هنوز به طور کامل نتوانسته خودش را به آمادگی برساند و کادر فنی کم کم او را به ترکیب اصلی اضافه می‌کند. نباید انتظار داشته باشیم بلافاصله به همان بازیکن قبلی برگردد. زمان می‌خواهد، او 6 ماه محروم بوده و از فوتبال دور بوده است. خودم محرومیت کشیدم و می‌دانم که چقدر سخت است. اگر مثل بازی با گوآ کادر فنی بخواهد با 2 مهاجم بازی کند، کوبنده‌ترین خط حمله این بازی‌ها می‌شویم. عیسی و شهریار باید کنار هم چند بازی به میدان بروند تا هماهنگی لازم را بدست بیاورند. کمی باید اعتماد به نفس خودش را بالا ببرد و از فرصت‌هایی که گیر می‌آورد به خوبی استفاده کند. خدا را شکر که مقابل گوآ پایش به گلزنی باز شد. »

فرشاد پیوس در پایان گفت: « پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های این دوره است. هم از لحاظ بازیکن و هم کادر فنی در شرایط خوبی قرار دارند. تیم مدیریتی هم سعی کرده، آرامش را برقرار کند. نتایجی هم که تیم گرفته، فوق‌العاده بوده است. همین که اجازه ندادند، کار به روزهای آخر کشیده شود، جای تقدیر دارد. این می‌تواند فشار را از روی تیم بردارد. یقین بدانید اگر اتفاق خاصی نیفتد، پرسپولیس می‌تواند بازهم به فینال آسیا برسد. این تیم شایستگی‌های زیادی دارد و در کنار آن، تجربه لازم را پیدا کرده است. امیدوارم دیگر نماینده‌های ایران هم موفق باشند و بتوانیم امسال حداقل قهرمانی آسیا را جشن بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار